ایرج دست نشان روز سه شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی فعالیت های مشترک پلیس راه و اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: رصد وضعیت ناوگان، رانندگان و عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل در 2 سطح کنترل در مبدا سفر و کنار جاده ای در مسیرهای ارتباطی این استان باید توسط این 2 دستگاه اجرایی با جدیت انجام شود.
به گفته وی، علاوه بر موارد بیان شده، کنترل تجهیزات ایمنی و فنی، وضعیت معاینه فنی معتبر وسیله نقلیه، نحوه مهار بار در بارگیر، داشتن بارنامه یا صورت وضعیت دولتی، نداشتن بار بیش از ظرفیت مجاز، رعایت مقررات عبور و مرور تردد بارهای ترافیکی نیز باید با دقت و حساسیت ویژه مورد بررسی قرارگیرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان گفت: مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل در افزایش ایمنی ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای این استان نیز نقش مهمی دارند.
دست نشان اظهارکرد: این افراد باید حس مسئولیت‌پذیری و نظارت بیشتری بر شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر استان داشته باشند، چراکه بی‌ توجهی به موارد فنی و ایمنی ناوگان قبل از سفر، از جمله سیستم های ایمنی، ترمز، فرمان، لاستیک‌ها، برف پاک‌کن و تجهیزات ایمنی مورد نیاز همچون کپسول آتش‌نشانی، مثلث‌ شبرنگ در ناوگان ها، می‌تواند خسارت های جبران‌ناپذیری را وارد کند.
وی، یکی از دغدغه‌های زمان حاضر در حوزه راه را ارایه راه‌ حل‌های علمی و عملی برای کاهش آمار تلفات جاده‌ای بیان کرد و افزود: به همین منظور برای ردیابی ناوگان حمل و نقل عمومی، مسیریابی، ثبت تخلفات سرعت و رانندگی بیش از حد مجاز سامانه 'سپهتن' بر روی همه اتوبوس‌های برون ‌شهری استان زنجان نصب شده تا به کمک این سامانه بتوانیم اقدام مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای داشته باشیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان گفت: این سامانه بر روی 181 اتوبوس‌ برون‌شهری استان نصب شده و هم‌ اکنون نیز در حال نصب این سامانه بر روی سواری تاکسی‌ها و تانکرهای حمل سوخت هستیم.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزار و840 راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی، 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.