نعمت الله خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر در قالب 6 هزار و 944 سفر جابجا شده اند و در اول فروردین سال جاری تردد انواع خودروی شخصی و عمومی نیز به میزان 164 هزار و 394 تردد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه از 25 اسفند سال گذشته تا یکم فروردین سال جاری نیز 14 هزار و 415 نفر در مرز رسمی باشماق جابه‌جا شده‌اند افزود: تردد خودروها نسبت در این مدت نسبت به مدت مشابه خود هشت درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان ادامه داد: سلامت و ایمنی مسافران از مهمترین نکاتی است که شرکت‌های مسافربری در جابجای مسافر باید آن را رعایت کنند و این اداره کل با همکاری نهادهای مختلف از جمله پلیس راه به دنبال محیا کردن سفری با آرامش خاطر بیشتر برای مسافران است.
خواجه ای افزود: تمامی رانندگان و وسایل نقلیه عمومی شناسنامه دار از سوی این اداره کل به صورت مداورم نظارت می شوند و مردم می توانند تمامی تخلفات رانندگان را به وسیله شماره پیام کوتاه 5000163727 به این اداره کل اعلام کنند.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: تمام شکایت‌هایی که از سوی مردم به این شماره پیامک می‌شود به صورت کامل بررسی و نتیجه نیز به شاکی اعلام می شود.
وی همچنین از پیش فروش بلیط برای مسافران نوروزی به صورت اینترنتی از یکم اسفند سال جاری خبر داد و گفت: فروش بلیط نیز به صورت اینترنتی و حضوری از از اول اسفند سال گذشته در استان آغاز شده است و مردم می‌توانند در زمان خرید بلیط حتی شماره صندلی خود را انتخاب کنند.
هم اکنون حدود هفت هزار و 852 کیلومتر در استان وجود دارد که از این میزان 6 هزار و 22 کیلومتر راه ‌استان روستایی و یک‌هزار و 830 کیلومتر راه بین شهری است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/ **انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.