امیر امینی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های راه و شهرسازی شهرستان طارم استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس 55 هزار میلیارد تومان نیز برای احداث سایر شبکه های شریانی کشور در نظر گرفته شده که مجموع سرمایه گذاری بخش عمومی و بخش خصوصی به ١٠٥ هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.
وی یادآوری کرد: 30 هزار کیلومتر پروژه راهسازی در کشور درقانون بودجه سال جاری مصوب شده است.
امینی افزود: از این میزان شبکه راهسازی 15 هزار کیلومتر در دست اجرا قرار دارد و مابقی آن در حال طی تشریفات لازم از قبیل برگزاری مناقصه، مطالعه و یا تدوین شده است.
وی بیان کرد: 27 هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه به عنوان شبکه ملی راه های کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و اعتبار مورد نیاز برای احداث پروژه های راهسازی قانون بودجه سنواتی بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان است که تنها در خصوص احداث آزادراه ها سهم بخش خصوصی 70 و سهم دولت 30 درصد است.

*** سالانه هشت هزار میلیارد تومان برای نگهداری راهها مورد نیاز است
این مسئول افزود: سالانه برای نگهداری راه ها باید ٨٠٠٠ هزار میلیارد تومان هزینه شود که در بودجه سنواتی و اعتبارات سازمان راهداری سال جاری کمتر از ١٨٠٠ میلیارد تومان به آن اعتبار تعلق گرفته که میزان تخصیص آن صفر است.
وی بیان کرد: امسال یک هزار و 500 پروژه راهسازی ملی و همین میزان استانی با اعتباری بالغ بر 7600 میلیارد تومان ' هفت هزار و 600 میلیارد تومان مصوب شده که در اعتبار امسال پروژه های فصل حمل ونقل اعم از راهسازی و راه آهن سازی به ترتیب پنج هزار و 100 میلیارد تومان و راه آهن 2 هزار و 400 میلیارد تومان است.

*** راه های کشور استاندارد قابل قبولی دارد
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به ایمنی و استاندارد بودن راه های کشور نیز گفت: راه های کشور از استانداردهای قابل قبولی برخودار است و تلاش شده به این موضوع همواره توجه شود.
امینی افزود: موضوعی که باید در ایمنی به آن توجه داشت این است که راه یک سیستم است و دارای ظرفیت های مشخص که با تابلوها و علائم نمایش داده می شود و در این میان استفاده بیش از ظرفیت از هرسیستمی موجب بروز ناامنی می شود و این موضوع در خصوص راه های کشور نیز صادق است.
وی اظهار کرد: طی پنج سال گذشته 20 درصد سهم حمل و نقل عمومی چیزی در حدود 100 میلیون نفر سفر به حمل و نقل شخصی انتقال یافته است.
وی ابراز کرد: با اقدامات انجام گرفته در تمامی شبکه های شریانی کشور تجهیزات مناسب از قبیل علائم مورد نیاز با هدف کاهش وقوع حوادث احتمالی استفاده شده است.
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی بزرگترین چالش پیش روی این وزارتخانه را کاهش سهم حمل و نقل عمومی از کل حمل و نقل بار و مسافر در کشور عنوان و خاطر نشان کرد: تحقق این امر در گرو سرمایه گذاری در ناوگان، مدیریت هزینه های حمل و نقل شخصی و افزایش سطح خدمات حمل و نقل عمومی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.