به گزارش روز جمعه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ جلال میرزابیگی مهر اظهار کرد: برابر قانون به کارگیری سلاح مصوب مجلس شورای اسلامی یکسری الزامات قانونی برای نحوه استفاده ضابطین قضایی از سلاح تبیین و مشخص شده که برابر این قانون شرایطی همچون دارا بودن شرایط روحی و روانی و جسمانی ، داشتن مهارت کافی در به کارگیری سلاح و... پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بر همین اسال افراد فاقد شرایط مندرج درقانون فوق حق استفاده و به کارگیری سلاح را ندارند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: متاسفانه آنچه در دو دهه گذشته شاهد آن بوده ایم واگذاری مجوز حمل سلاح بدون ضابطه به افراد به صرف داشتن شناسنامه بوده است.
میرزابیگی تاکید کرد: وجود بیش از 50 هزار قبضه سلاح گلوله زنی و شکاری مجاز در دست مردم تقریبا استان ایلام را به یک انبار سلاح تبدیل کرده است.

* کشف سالانه حدود 500 قبضه سلاح غیرمجاز در سطح استان

سرهنگ میرزابیگی تصریح کرد: برابر آمارهای موجود حدود 90 درصد تیراندازی ها با سلاح های شکاری دارای مجوز انجام و تنها 10 درصد باسلاح های جنگی غیرمجاز صورت پذیرفته است.
وی اضافه کرد: کشف سالانه حدود 500 قبضه سلاح غیرمجاز در سطح استان و افزایش 30 درصدی کشف در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل بیانگر توفیق نیروی انتظامی استان در جمع آوری سلاح های غیرمجاز است.

**سپهتن ، سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی حمل مسافر/ شروع فعالیت این سامانه از ابتدای مهرماه در ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری سامانه سپهتن به صورت جدی کنترل خواهد شد و رانندگان بایستی مواظب رفتارهای ترافیکی خود در حین رانندگی باشند.
سرهنگ رضا همتی زاده گفت: دوربینی که در این سامانه در روبروی راننده نصب شده می تواند از تمام فعالیت های راننده عکس گرفته و به سرور اصلی انتقال نماید.
وی افزود: رانندگان در اجرای این طرح با روشن کردن خودرو ملزم به قرار دادن گواهینامه خود در دستگاه مربوطه می باشند.
وی ادامه داد: این سیستم با قابلیت ارتباط دیتا بیس اصلی پلیس راه ( به صورت آنلاین) می تواند مجاز بودن رانندگی راننده را به سیستم گزارش دهد و در صورت عدم مجوز هشدار صوتی به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد نمود.
رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: هر راننده مجاز به ۹ ساعت رانندگی در طول شبانه روز می باشند و به ازای هر ۴ ساعت رانندگی مداوم ملزم به ۱۰ دقیقه استراحت می باشند.
همتی زاده یاداور شد: این سیستم قابلیت محاسبه ساعات رانندگی به صورت دقیق را دارد و در زمان استراحت بین رانندگی پیغام های مناسب صوتی را جهت آگاه سازی به راننده اعلام می کند.
وی اضافه کرد: در صورتی که راننده از سرعت مجاز تجاوز نماید ، هشدارهای لازم به راننده داده خواهد شد و در صورت عدم اصلاح سرعت ، راننده در ایستگاه بعدی پلیس راه مورد بازخواست و اعمال قانون قرار خواهد گرفت.
وی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر توصیه کرد : برابر ماده ۷۲۴ قانون مجازات هر راننده وسیله نقلیه ای که در دستگاه ثبت تخلفات وسیله نقلیه عمدا تغییری ایجاد کند و یا با علم به این که چنین تغییری در دستگاه مزبور داده شود برای با اول به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه و یا جزای نقدی از ۵۰ هزار ریال تا ۵۰۰ هزار ریال و یا هر و مجازات و در صورت تکرار به 2 تا 6 ماه حبس محکوم خواهد شد
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.