حجت الاسلام احد آزادی خواه روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: پایه روز دانشجو مبتنی بر حریت، وطن پرستی و روحیه انقلابی گری است، روزی که دانشجویان اعلام کردند ما خودمان می توانیم این کشور را بسازیم و نیازی به آمریکایی ها نداریم.
وی با بیان اینکه روز دانشجو روز دانشجوی چپ و راست نیست، بلکه مختص روز دانشجو است، اظهار کرد: در بسیاری از اتفاق هایی که در جامعه رخ می دهد، باید نگاه ها را عوض کنیم و این وظیفه مهم بر دوش دانشگاه ها است.
وی خاطرنشان کرد: این جفا به دانشجویان است که روز مبارزه با استکبار، درگاه ها را به روی استکبار باز کنیم، چراکه 16 آذر یعنی دست رد زدن به سینه همه آنهایی که می خواهند ما نباشیم.
حجت الاسلام آزادی خواه 16 آذر را به معنای امید به آینده و شعار ما می توانیم، عنوان کرد و افزود: 16 آذر یعنی روزی که جوانان دانشگاهی و حوزوی این مملکت در جبهه مقاومت در خارج از مرزها با داعش جنگیدند.
وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی به پشتوانه تفکر دانشجویی کشور 2 ماهه طومار داعش را برچید، اظهار کرد: این عظمت و اقتدار دانشجویی است که همواره دست رد به سینه آمریکا زده می شود و دانشجو باید همیشه فکر دانشگاهی را توسعه دهد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تاکید کرد: ما نباید از دانشگاه به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم و فضای علمی دانشگاه را نباید سیاسی کنیم، این انتظار ما از وزیر علوم است.
حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به اینکه قرار دادن دانشجو به عنوان مظروف سیاسی، خیانت به دانشجو است، بیان کرد: دانشگاه میدان مبادله مطالعات علمی و همین تریبون های آزادی است که رهبر معظم انقلاب دستور دادند.
وی ادامه داد: دانشجویان در کنار فکر و اندیشه، البته باید یک نگاه سیاسی هم داشته باشند و از آن دفاع کنند و دانشگاه میدان باز و آزاد ارایه اطلاعات و مبارزه با سانسور جریانی در فضای علمی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: به قشر دانشجو اگر بیشتر از آنی که تاکنون توجه کرده ایم، برسیم، به طور قطع معضلات مدیریتی کشور حل می شود.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت خطاب به دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان باید با هر نگاه و هر تفکری به یکدیگر کمک کنند، چراکه ما نقاط مشترک زیادی داریم که می تواند ما را به وحدت برساند و همواره در انجام کار تیمی و جمعی تلاش کنیم.
حجت الاسلام آزادی خواه با تاکید بر اینکه با روحیه انقلابی گری می توانیم به همنوعانمان خدمت کنیم و با عقل و علممان جامعه را به جلو ببریم، افزود: تشکل های دانشجویی باید در دانشگاه شکل بگیرند و دانشجویان در تصمیمات شهر دخالت کنند.
16 آذر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر دارای بیش از سه هزار دانشجو است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.