علی مالمیر روز دوشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: در همین چارچوب و بر اساس قرارداد یاد شده، پنج استان کشورمان از جمله همدان در تمام پروازهای این خط هوایی در فراسوی مرزها تبلیغ می شود.
وی اضافه کرد: محتوای تبلیغاتی جاذبه های گردشگری همدان و به خصوص رویداد 2018 همدان به این خطوط هواپیمایی ارائه شده تا در پروازهای این هواپیمایی در کشورهای مختلف و آژانس های هواپیمایی مرتبط با آن منعکس شود.
مالمیر بیان کرد: عمده مسافران این خط هواپیمایی، از تاجران و گردشگران هستند و اثر بخشی تبلیغات در میان این جامعه هدف بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: بعد از اینکه چارچوب های اجرایی رویداد 2018 آماده و محتواهای آن تهیه شد و پس از اتمام هماهنگی ها با تهران، نتیجه اقدامات در کمیته اطلاع رسانی به رسانه ها منعکس می شود.
مالمیر در خصوص کاوش های اضطراری میدان امام(ره) نیز گفت: حدود چهار هفته پیش در حین اجرای طرح پیاده سازی، کاوشگران به 2 تابوت سفالی شکسته مربوط به دوران اشکانی و قطعاتی مربوط به دوره های مختلف تاریخی برخورد کردند.
وی اضافه کرد: اگر در ادامه کاوش ها، آثاری کشف شود که قابلیت سایت موزه را داشته باشد می تواند بر کیفیت پیاده راه بیفزاید و موجب شود گردشگران در پیاده راهی قدم بگذارند که آثار تمدن های چند هزار ساله را به نمایش می گذارد.
2018 سالی است که همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا معرفی شد و در طول این سال فعالیت های حوزه میراث فرهنیگ و صنایع دستی و گردشگری مختص این عنوان خواهد بود و برای افتتاح این رویداد، وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی در همدان حضور به هم می‌ رسانند.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است که به واسطه دارا بودن بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
طرح پیاده راه سازی 6 خیابان منتهی به میدان امام خمینی(ره) همدان به عنوان یک طرح نمونه گردشگری در حال اجرا است و در ازای این طرح پیاده راه سازی محدوده میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان با حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که در جریان گودبرداری ها، 2 تابوت شکسته سفالی متعلق به دوران اشکانی و تعدادی تکه های سفال متعلق به دوره های مختلف تاریخی از زمان مادها تا دوران اسلامی در این مسیر کشف شد؛ آثاری که به عنوان نمونه ای از مهمترین نشانه‌های تاریخ و تمدن این سرزمین مورد توجه رسانه ها، متولیان حوزه میراث فرهنگی و فعالان اجتماعی قرار گرفت و احتمال دارد با کشف این آثار سایت موزه در میدان مرکزی همدان احداث شود.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.