محمد کاظمی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش شهر سامن ملایر اظهار کرد: با توجه به اینکه این دستورالعمل در سال های گذشته و امسال مشکلاتی را برای مدیران آموزش و پرورش بویژه در روستاها به وجود آورد، در دیدار اخیر خود با وزیر آموزش و پرورش، وی دستور تغییر و اصلاح این دستورالعمل را برای سال 97 صادر کرد.
وی متناسب نبودن حجم کتاب های درسی با مدت زمانی کلاس های آموزشی را از دیگر مشکلات عمده این حوزه برشمرد و افزود: در این نشست از وزیر آموزش و پرورش درخواست شد کمیته کارشناسی برای بررسی علمی و تخصصی حجم کتاب های درسی برای سال آینده تعیین شود.
کاظمی با بیان اینکه پس از آغاز به کار دولت دوازدهم مشکلات آموزش و پرورش در سه مرتبه ملاقات خصوصی با وزیر مطرح شد، بیان کرد: امیدواریم مشکلات بودجه ای این حوزه نیز در سال آینده حل شود.
وی ادامه داد: در حوزه نهضت سوادآموزی نیز ایجاب می کند که در کشور فرد بیسواد نداشته باشیم و این طرح باید بازنگری شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه نوسازی مدارس نیز مشکل داریم، اظهار کرد: بنیاد برکت در روستای دوریجان سامن مدرسه ای احداث کرده اما هنوز این مدرسه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تکمیل و بهره برداری نشده است و باید اینگونه مسایل هر چه سریعتر حل شود.
کاظمی افزود: با توجه به ارایه طرح کمک آموزشی از سوی آموزش و پرورش سامن به وزیر آموزش و پرورش در ملاقات اخیر، وی 200 میلیون ریال به آموزش و پرورش سامن کمک کرد که پیگیری های لازم برای اخذ این مبلغ در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه نیازهای آموزشی و تربیتی به نحو شایسته مرتفع نشده است، افزود: با توجه به اینکه انعکاس و بازخورد مشکلات مالی در آموزش و پرورش هم دیده می شود، امیدواریم با طرح مشکلات بودجه ای توسط وزیران در کمیسیون های مجلس، این مشکلات مرتفع شود.
وی وضعیت آموزش و پرورش سامن را با توجه به همدلی مسئولان این شهر خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به سرآمد بودن ملایر در ورود خیران به حوزه های درمان و آموزش و اینکه ملایر سومین شهر وقفی کشور است، نیازمند بهره گیری از ظرفیت بیشتر وقف و خیران برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش هستیم.
وی هزینه کرد درآمد اوقاف برای مردم خود منطقه را از درخواست های جدی نمایندگان ملایر برشمرد و بیان کرد: با توجه به بالا بودن درآمد اوقاف این شهرستان، باید شاهد ارایه خدمات قابل توجهی در بخش درمان، آموزش، رسیدگی به فقرا و نیازمندان و مسایلی در راستای اجرای نیت واقف باشیم.
کاظمی یادآور شد: با توجه به آثار مثبت فضای مجازی، سرانه کتابخوانی کاهش پیدا کرده که نیاز است از سنین کودکی و نوجوانی فرهنگ کتاب و کتابخوانی، قانون گرایی، نظم پذیری و آشنایی با قوانین محیط زیست به دانش آموزان آموزش داده شود.

**96 درصد جمعیت ملایر باسواد هستند
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به اجرای طرح سوادآموزی از سنین 10 تا 49 سالگی، گفت: ملایر پس از استان همدان با 96 درصد رتبه دوم را در زمینه باسوادی افراد دارد.
محمد پورداود اظهار کرد: در ملایر، سامن و جوکار حدود هشت هزار و 114 فرد بی سواد وجود دارد که از این تعداد سه هزار و 106 تن در جامعه شهری و چهار هزار و 979 تن در جامعه روستایی زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه جمعیت زنان بی سواد با پنج هزار و 454 تن بیشتر از مردان با 2 هزارو 660 تن است، ادامه داد: در سامن سه دوره سوادآموزی برای 191 تن تکلیف شده است که این شهر با دارا بودن 87 درصد جمعیت باسواد، رتبه یازدهم استان را دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سامن نیز تامین 10 دستگاه رایانه، آسفالت هفت آموزشگاه، رفع مشکل برق آموزشگاه شهید کریمان، دیوارکشی 10 آموزشگاه، تکمیل مدرسه روستای دوریجان و تجهیز سرویس بهداشتی 6 آموزشگاه را از جمله نیازهای این منطقه برشمرد و گفت: برای رفع کمبود تجهیزات آموزشی و اداری مدارس نیازمند یک میلیارد ریال اعتبار هستیم.
محمد احمدوند بیان کرد: طی سه ماه گذشته یک میلیارد و 280 میلیون ریال از طریق اداره اوقاف و امور خیریه ملایر و خیران، 540 میلیون ریال بودجه های دولتی و 350 میلیون ریال از طریق مزایده ها جذب شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.