تیمور نظری فرد روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش با هدف تاکید مجدد بر نقش معلمان به عنوان اصلی ترین محور تحول و توسعه نظام آموزشی کشور، آشنایی با جایگاه دانشگاه فرهنگیان بعنوان یک دانشگاه استراتژیک و ملی، آشنایی با شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل دانشجو- معلمان در دانشگاه و آشنایی با ویژگی و توانمندی های تخصصی و حرفه ای دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این همایش مدیران مناطق 7 گانه کمترتوسعه یافته استان شامل لردگان، خانمیرزا، فلارد، عشایر، اردل، میانکوه و کوهرنگ حضور خواهند داشت.
نظری فرد همچنین از برگزاری نخستین همایش دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد و گفت: این همایش ویژه دانش آموختگانی که سال گذشته بعنوان آموزگار و دبیر در کسوت معلمی در مناطق هفت گانه کمتر توسعه یافته استان مشغول به خدمت شدند، روز پنجشنبه هفنه جاری برگزار می شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان را 700 نفر برشمرد و تصریح کرد: این تعداد دانشجو در سه مرکز دانشگاهی پردیس بحرالعلوم، پردیس شهید باهنر و مرکز آموزش عالی شهید رجایی در رشته های آموزش ابتدایی، ادبیات فارسی، کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی و کارشناسی ارشد ادبیات فارسی تحصیل می کنند.
نظری فرد افزود: همچنین 13 عضو هیات علمی تمام وقت و 100 نفر از اساتید مدعو از آموزش و پرورش در مراکز دانشگاهی استان تدریس می کنند.
وی با اشاره به تعداد فارغ التحصیلان مراکز دانشگاه فرهنگیان استان، اظهار کرد: سال گذشته 524 دانشجو و شهریور امسال نیز 247 دانشجو از مراکز استان فارغ التحصیل شدند.
نظری فرد افزود: همچنین 899 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور طی سالهای 95 و 96 بومی استان بوده اند و پس از فارغ التحصیلی به انجام خدمت در آموزش و پرورش استان مشغول شده اند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه فرهنگیان اصلی ترین متولی تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش است که به 2 روش پذیرش از طریق کنکور و ماده 28 به جذب و تربیت نیرو می پردازد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.