به گزارش ایرنا، حسین رحمانیان روز چهارشنبه در آیین استانی گرامیداشت هفته پژوهش که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، افزود: برای رسیدن به جامعه آرمانی باید از حافظه محوری به سمت پژوهش محوری حرکت کرد زیرا اساس و ماهیت آموزش را پژوهش تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزی که بپرسد و پرسشگر باشد، قطعاً سرمایه ای عظیم برای کشور محسوب می شود، اظهار کرد: رشد و بالندگی دانش آموزان پژوهشگردر کشور بستری برای حرکت و تحول درجامعه است.
وی بیان کرد: اگر دانش آموزان درس را به روش پژوهشی یاد بگیرند ، کاربست معلومات علمی - تخصصی در جامعه شکل می گیرد.
وی آموزش و پرورش را دستگاه عظیم سرمایه ای دانست و خاطر نشان کرد: در رویکرد جدید آموزش و پرورش از پژوهشگران و محققان دعوت بعمل می آید تا یافته های پژوهشی و نتایج تحقیقات خود را با دانش آموزان به اشتراک بگذارند تا انگیزه ی انجام فعالیت های پژوهشی در سطح جامعه بالا برود.
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به تاکید رهبر معظم انقلاب و بزرگان علم و دانش پرداخت و تصریح کرد : روشنفکران و بزرگان عرصه ی دین و علم بر اصالت علم تاکید دارند و بر نهضت علمی ،پژوهش واهمیت دانش ومدیریت دانایی محور در جامعه عنایت ویژه ای داشته اند وبرای رسیدن به جامعه آرمانی باید از حافظه محوری به سمت پژوهش محوری حرکت کرد.
رحمانیان اضافه کرد: مسلم است دانش آموزی که بپرسد و پرسشگر باشد برای کشور سرمایه ای عظیم به شمار می رود به گونه ای که در آینده ای نزدیک می توانیم شاهد رشد و تعالی این دانش آموزان در کشور باشیم.
وی در ادامه به بیان گزارش توفیقات پژوهشی معلمان فرهنگی و دانش آموزان در هفته پژوهش پرداخت و گفت : در چهارمین نمایشگاه استانی پژوهش و فناوری 16 غرفه به آموزش و پرورش البرز اختصاص یافت که در آن 700 عنوان کتاب تالیفی معلمان پژوهشگر برای بازدید کنندگان عرضه شد.
وی به فعال شدن میز مشاوره پژوهشی به عنوان یک ابتکار در غرفه سرای قلم این نمایشگاه پرداخت و اظهار کرد: در این سرا صاحبنظران عرصه پژوهش به سوالات دانش آموزان، معلمان و سایر بازدیدکنندگان در حوزه فرآیند پژوهش پاسخ می دهند.
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در بیستمین جشنواره معلم پژوهنده کشور ، 3 طرح پژوهشی از آموزش و پرورش ناحیه یک و دو کرج حائز رتبه برتر کشوری شدند.
رحمانیان بیان کرد: از 400 ایده ی پژوهشی ارسال شده به دبیرخانه استانی البرز ، 280 طرح برتر شناخته شدند که از این مجموعه 6طرح به عنوان ایده ی برتر معرفی شدند.
وی یاد آور شد: در بخش دانش آموزی نیز 700 طرح به دبیرخانه استانی ارسال شده که 220 طرح دانش آموزی برگزیده شدند.
وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با مدیران مدارس و طبق برنامه ریزی های بعمل آمده بستر بازدید 20 هزار دانش آموز از نمایشگاه استانی پژوهش و فناوری در البرز فراهم آمد.
وی تاکید کرد: مقدمات لازم برای برگزاری حدود 350 کارگاه آموزشی درمحل نمایشگاه مهیا شده و 100 نمایشگاه کتاب دربا عنوان پژوهش در مدارس البرز دایر شد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.