میلاد منافی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این ارتباط طرح مشترک «اراسموس پلاس» اتحادیه اروپا امضا شده است، اظهار کرد: طبق قرارداد دانشگاه ملایر با اتحادیه اروپا، 2 طرح به ارزش تقریبی هر یک 500 هزار یورو در سال 2017 از این اتحادیه اخذ شد که بودجه آن را اتحادیه اروپا تامین می کند.
وی افزود: براساس قوانین و بودجه ای که در اتحادیه اروپا وجود دارد، دانشجویان دانشگاه ملایر در قالب این 2 طرح و طبق شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده در سهمیه های اعزامی، برای یک نیمسال به دو کشور اروپایی یاد شده اعزام می شوند.
منافی با بیان اینکه اعزام دانشجویان دکتری، کارشناسی و کارشناسی ارشد به منظور اعتلای علمی و آموزشی به کشورهای اروپایی انجام می شود، بیان کرد: چنانچه عملکرد دانشجویان موفقیت آمیز باشد، احتساب سنوات برای آنها در نظر نمی گیریم و بر همان اساس ادامه تحصیل خود را در هر مقطعی انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه برای اساتید اعزامی هم روند به این شکل است، افزود: اساتید دانشگاه ملایر بر اساس رشته، مدرک و گرایشی که در گروه های مربوطه کشورهای مقصد هست، دسته بندی شده و طی یک هفته هشت واحد باید تدریس کنند.
منافی با بیان اینکه در شرف اعزام دانشجو و استاد به 2 کشور فرانسه و لیتوانی هستیم، ادامه داد: در صدد هستیم تعداد کشورها را برای تبادل استاد و دانشجو در سال های آینده افزایش دهیم.
مدیر امور بین الملل دانشگاه ملایر گفت: بر همین اساس در یک بازه زمانی از اروپا نیز دانشجو و استاد به دانشگاه ملایر اعزام می شوند و دانشجویان ایرانی و اروپایی واحدهایی را پاس می کنند که پیشتر هماهنگ شده است.
منافی این اقدام را در آشنایی هر چه بیشتر کشورهای اروپایی با شرایط فرهنگی و توانمندی های ایران در زمینه علمی و فرهنگی بسیار اثرگذار دانست و گفت: با این اقدام پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سراسر دنیا به اهتزار در می آوریم و به جهانیان اعلام می کنیم که بر خلاف تبلیغات منفی که علیه ایران می شود، ایران کشوری امن و دارای توانمندی های بالای علمی، فرهنگی و امنیتی است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر جنبه فرهنگی و علمی تبادل استاد و دانشجو، این اقدام می تواند برای آینده توسعه دیپلماسی علمی ما نیز که بارها رئیس جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر حرکت به سمت تحقق آن تاکید کرده اند، بسیار مفید و اثرگذار باشد.
منافی اظهار کرد: باید شرایطی را مهیا کنیم که دانشجویان و اساتید کشورهای اروپایی در ایران حاضر شوند و شرایط علمی، توانمندی های اساتید و دانشجویان و دانشگاه ملایر را در حوزه های مختلف بویژه بین الملل ببینند.
وی یادآور شد: این اقدام خود یک گشایشی است تا بتوانیم دانشگاه ملایر را به جهان معرفی کنیم و این امر در رتبه بندی دانشگاه ها نیز بسیار تاثیر دارد.
مدیر امور بین الملل و سرپرست دانشجویان غیرایرانی دانشگاه ملایر گفت: دانشگاه ما در وزارت علوم جزو برترین ها در حوزه بین الملل است و تنها دانشگاهی هستیم که سه طرح بین المللی از اتحادیه اروپا به طور همزمان کسب کرده است و یگانه دانشگاه ایرانی هستیم که در قالب طرح های اتحادیه اروپا استاد و دانشجو اعزام و دریافت می کند.
منافی بیان کرد: اجرای این طرح های بین المللی به صورت همزمان افتخاری برای دانشگاه ملایر است که موجب توسعه دیپلماسی علمی مورد تاکید دولت و همچنین شناساندن قشر دانشگاهی می شود.
به گزارش ایرنا، به دنبال عضویت دانشگاه ملایر در اتحادیه اروپا و جذب گرنت از این اتحادیه در سال 2017 به عنوان تنها دانشگاه ایرانی، طی 2 سال متوالی 2017 تا 2019 و در چارچوب برنامه Mobility Credit اتحادیه اروپا، تبادل استاد و دانشجو، تبادل مشترک علمی و انجام طرح های تحقیقاتی بین دانشگاه ملایر و کشورهای لیتوانی و فرانسه با توجه به تفاهم طرفین در خصوص رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد مشارکت با حمایت مالی اتحادیه اروپا انجام می شود.
دانشگاه ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده و هم اکنون بیش از 6 هزار دانشجو در بیش از 70 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.