به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، افزود : اسلامی که باخواندن شروع شد باید توجه به مطالعه و کتابخوانی تقویت شود.
وی اظهارداشت : امام حسین (ع) تمام تلاش خود را برای نجات انسان ها از گمراهی به کار بردند تا فرهنگ هدایت و انسان سازی در طول تاریخ بشریت بماند.
وی خاطرنشان کرد در انجمن کتابخوانی استان، مهدیشهر را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم و با اهدا مردم درشهر حدود 300 هزار جلد کتاب جمع آوری شد و کتابخانه های شهر رونق پیدا کرد.
وی تصریح کرد : این کتاب ها به صورت رایگان در اختیار مردم گرفت و امیدواریم در همه استان ها پیاده شود و به صورت الگو در کشور در بیاید.
استاندار سمنان در ارتباط با موضوع دوم این نشست تصریح کرد : برنامه ریزی جهت تدوین دانشنامه جامع استان شناسی و بررسی سوابق حیات 65 هزار ساله در جنوب سمنان با حضور متخصصان داخلی و خارجی در قالب طرح دانشنامه جامع ایران شناسی درحال انجام است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این نشست با اشاره به این که فهم دینی در جامعه ضعیف شده است ، گفت : تقویت درک دینی مردم باید نهادینه شود.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی افزود : فرهنگ اسلامی با سالم سازی جامعه، انسان ها را به خدمت خدا و بنده خدا قرار می دهد بنابراین فرهنگی که این گونه نباشد، نمی توانند فرهنگ مفیدی برای جامعه باشد.
وی اظهارداشت : بهترین فرهنگ ، فرهنگ دینی با ریشه اسلامی است که تقویت آن می تواند برکات و ثمرات بسیار خوبی را برای جامعه بدنبال داشته باشد.
وی با اشاره به سنت های حسنه در جوامع اسلامی یادآور شد : پیامبر اسلام به هنگام دیدن بچه ها به آن ها سلام می کرد تا این سنت را در امت خود باقی بگذارد، مسولان باید سلام کردن را به صورت فرهنگ در جامعه در بیاورند.
امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد : باید در مسیر فرهنگ دینی قدم برداریم تا جمهوری اسلامی ایران در جهان از جایگاه ویژه ای برخودار شود.
6026
خبرنگار: سارا خدادادی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.