استاندار فارس گفت: این استان آمادگی کامل ر برای ارتقای روابط تجاری با ایالت بلوچستان پاکستان و جلب و جذب سرمایه‌گذاران را دارد.

به گزارش ایلنا، «اسماعیل تبادار» در دیدار با رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان این که ایران و پاکستان دارای ارتباط فرهنگی و اقتصاد دیرینه‌ای هستند و از لحاظ فرهنگی، دینی و آداب و رسوم به یکدیگر نزدیک هستند، گفت: ایران و پاکستان مشترکات زیادی با هم دارند و به همین دلیل پیوند بسیار مستحکمی میان دو کشور ایجاد شده است .
 
تبادار با بیان این‌ که جمهوری اسلامی ایران به‌ دنبال روابط دوستانه و عمیق با همه کشورهای همسایه به ویژه پاکستان است، گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروهی تشکیل شود و زمینه‌های همکاری دو طرف در حوزه‌های علمی، فناوری، اقتصادی، گردشگری و تجاری را به منظور افزایش همکاری‌ها میان استان فارس و ایالت بلوچستان پاکستان مورد بررسی قرار دهد .
 
وی با بیان این که سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران و آرامگاه ستاره‌های درخشان ادبی ایران و حتی جهان، حافظ و سعدی در شیراز قرار دارد، افزود: شیراز پایتخت تاریخ و تمدن ایران است و بناهای تاریخی بزرگی مانند تخت جمشید در آن قرار دارد.
 
استاندار فارس با اشاره به این که این استان با حدود پنج میلیون جمعیت و 122 هزار کیلومتر مربع وسعت، یکی از استان‌های بزرگ ایران محسوب می‌شود، گفت: فارس در زمینه تقسیمات کشوری دارای 29 فرمانداری، 84 بخش، 102 شهر و 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

تبادار تصریح کرد: استان فارس در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و دانشگاهی دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی است .
نماینده عالی دولت در استان با بیان این که جاذبه‌های فراوان فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی در این استان واقع شده است، افزود: در یک کلام می‌توان فارس را قطب فرهنگی کشور و ایران کوچک نامید.

استاندار فارس ادامه داد: فارس دارای نیروهای متخصص بسیار برجسته‌ای است و حدود 2 هزار عضو هیات علمی متخصص و کارآمد تنها در در دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز این استان مشغول فعالیت هستند.

تبادار با بیان این که تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه‌های استان فارس و ایالت بلوچستان پاکستان می‌تواند از اولویت‌های دو طرف باشد، گفت: هم اکنون نیز دانشجویان خارجی زیادی در دانشگاه‌های شیراز به ویژه در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل هستند و ایجاد شرایط مناسب برای تبادل دانشجو میان دانشگاه‌های دو طرف از مسیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تسهیل می‌شود .


در این دیدار رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان این که همکاری میان دو طرف در زمینه‌های اقتصادی و  دانشگاهی باید مورد توجه قرار داشته باشد، گفت: ایالت بلوچستان پاکستان دارای معادن خوبی است و شاهرگ کشور پاکستان محسوب می‌شود .
 
راحله حمیدخان درانی ادامه داد: فارس سرزمین بزرگان، شعرا و فرمانروایان بزرگ است و ما از کودکی مشتاق سفر به شیراز و دیدن این شهر بودیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.