الویرا راسل روز چهارشنبه در سفر به تایباد در مرز شرق خراسان رضوی و بازدید از روند خروج اتباع افغانستان از گذرگاه مرزی دوغارون به کشورشان، در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: بدون شک خدمات و همکاری موثر بین دولت جمهوری اسلامی ایران با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سایر ارگانهای متولی از سایر کشورهای عضو پوشیده نیست.
وی ادامه داد: روند بازگشت اتباع افغانستان از دوغارون و خدمات ارائه شده در گذرگاه مرزی به این افراد از مهمترین اهداف سفر این گروه است که خوشبختانه با کمکهای خوبی در این زمینه مواجه شدیم.
مسئول دفتر اتحادیه اروپایی و سازمان همکاری اقتصادی اکو در پاکستان گفت: تمامی دستگاههای جهانی در بحث امور پناهندگان، روند بازگشت داوطلبانه اتباع افغانستان را مورد حمایت قرار می دهند و نسبت به اعتبارات در این زمینه از هیچگونه کمکی دریغ نمی کنند.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان ملل برای تقویت خدمات به مهاجران باید حضور جدیتری در این حوزه داشته باشد و دولت جمهوری اسلامی ایران را در ارائه خدمات مطلوبتر همراهی کند.
محمد عجمی افزود: با توجه به کمکهای بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران و روابط متقابل با افغانستان ارائه خدمات به اتباع آن کشور در استان خراسان رضوی یکی از مهمترین برنامه های این نهاد است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تایباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 80 درصد از مهاجران افغان که قصد بازگشت به کشورشان را دارند از مرز دوغارون عبور می کنند.
حامد قربانی افزود: پس وقفه ای هشت ماهه که به دلیل وقوع سیل و انسداد محل رفت و آمد اتباع غیرمجاز افغان در بازگشت به وجود آمد، هم اکنون روزانه هزار نفر از طریق مرز دوغارون به افغانستان برمی گردند.
به گزارش ایرنا، بازدید از مرکز خدمات پیش آگاهی خطرات مین، کلینیک بهداشتی اتباع، نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان از مهمترین برنامه های سفر چندساعته مسئول دفتر اتحادیه اروپایی و سازمان همکاری اقتصادی اکو در اسلام آباد و همراهانش به مرز دوغارون بود.
دو غارون در فاصله 18 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.