«بر اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )(حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».
عادل عربی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود ریزگردها به استان از سمت استان ایلام موجب بروز این آلودگی شده است و در 24 ساعت گذشته در بالاترین حد آلودگی، شاخص کیفیت هوا به 300 رسید.
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: شاخص کیفیت هوای سالم برای گروه های حساس 100 میکروگرم بر متر مکعب و برای عموم مردم بیش از 150 میکروگرم بر متر مکعب است و آمار ثبت شده سه برابر حد مجاز ارزیابی می شود.
عربی با ذکر اینکه آلودگی هوای استان منشا داخلی ندارد، بیان کرد: بیشتر مواقع ورود ریزرگرد از استان های مجاور عامل ناسالم شدن کیفیت هوای این استان می شود.
وی ادامه داد: وضعیت کیفی هوای استان توسط پنج ایستگاه پایش آلودگی مستقر در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان رصد می شود و در آن مولفه هایی همچون میزان دی اکسید نیتروژن، مونواکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، ذرات معلق و ازن پایش و سنجیده می شود.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.