ثریا قربانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب، کنگاور، پاوه، اسلام آبادغرب و کرمانشاه وضعیت آلودگی هوا در آن ها به مرز هشدار رسیده است.
وی تصریح کرد: میانگین آلودگی 11 ساعته هوا (12 شب گذشته تا 11 ظهر امروز) بین 150 تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا بوده که باعث شده هوای آن ها از حالت استاندارد خارج شود.
قربانی، همچنین میانگین غلظت گرد وغبار شهر کرمانشاه طبق میانگین 11 ساعته را نیز 177 میکروگرم بر متر مکعب هوا عنوان کرد.
رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، یادآور شد: میزان غلظت گرد وغبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است اما از این مقدار تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.
وی با بیان اینکه اگر غلظت گردوغبار بین 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد وضعیت اضطرار ایجاد می شود، گفت: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد.
هوای استان کرمانشاه از اوایل هفته جاری با ورود توده گردوغبار دچار آلودگی شد که شدیدترین حالت آن در میانگین هشت ساعته سه شنبه شب تا صبح چهارشنبه رخ داد که هوای 10 شهرستان کرمانشاه در وضعیت بحران و چهار شهرستان نیز در حالت اضطرار قرار گرفت.
در این مدت میزان غلظت گردوغبار شهر کرمانشاه به 942 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسید که بیانگر آلودگی بیش از 6 برابر حد مجاز بود.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.