سید وحید برقعی روز پنجشنبه در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد بیان کرد: رشته های ورزشی باید به ورزش همگانی با مدال آوران المپیکی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش های خاص یا پارالمپیکی تفکیک شود.
وی اضافه کرد: این نوع تفکیک در بدنه وزارت ورزش و جوانان در صورت معرفی معاونان ویژه هر بخش از بدنه ورزش در استانها موجب چابکی رشته های ورزشی می شود.
عضو هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری اظهار کرد: در صورت عملی شدن این مطالبه، فرهنگ و سیره مدیریت منابع انسانی، هزینه ها و سرمایه گذاری در زیرساخت تقویت و برنامه ریزی ها هدفمند و در مجرایی صحیح و شفاف قرار می گیرد.
برقعی اضافه کرد: موضوع اختصاص اعتبار نه تنها در استان همدان بلکه در تمامی استان ها به عنوان دغدغه و اولویت اول مطرح است.
وی ادامه داد: با توجه به پهنه جغرافیایی و تقسیمات کشوری در هر استان به طور متوسط 48 هیات ورزشی فعالیت می کند که انتظار می رود در سال اول اجرای طرح پیشنهادی به هر هیات ورزشی 500 میلیون ریال اعتبار به عنوان سرمایه اولیه واگذار شود.
عضو هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری افزود: با این احتساب به هر استان حدود 25 میلیارد ریال و در مجموع 700تا 900 میلیارد ریال تخصیص می یابد.
برقعی بیان کرد: با عملی شدن این خواسته و تخصیص اعتبار لازم ، تقویت بنیه مربیان، استعداد یابی ورزشکاران، سرمایه گذاری و امکان فعالیت برای هیات های ورزشی فراهم می شود.
وی با ذکر اینکه بیش از 200 ورزشکار مدال آور المپیک، آسیایی و جهانی در همدان حضور دارند افزود: امروزه تمامی کشورها و شهرهای بزرگ دنیا برای کسب میزبانی رقابت های جهانی و المپیک تلاش جدی دارند و تمامی بخش ها برای نمایش توانمندی و استعداد منطقه خود همت فراوانی به کار بسته اند.
برقعی افزود: شهرداری همدان و سایر شهرهای استان ضمن توجه به ورزش محلات به نظر باید در راه رفع مشکلات و روانسازی و تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی اهتمام داشته باشند.
وی تصریح کرد: شماری از پرونده متقاضیان سرمایه گذاری در طرح های ورزشی به دلیل مطالبه برای اخذ عوارض هزینه پروانه معطل مانده است.
عضو هیات رئیسه سوارکاری کشور از وزیر ورزش و جوانان درخواست کرد که سهم آورده این وزارتخانه در تسهیلات صندوق کارآفرینی امید افزایش و به موقع توزیع شود.
برقعی اضافه کرد: بسیاری از باشگاههای خصوصی و سرمایه گذاران در این مسیر موفق به دریافت تسهیلات کم بهره می شوند هر چند سرمایه گذاری در ورزش با تسهیلات نرخ 18 درصد توجیهی ندارد.
در سفر یکروزه وزیر ورزش و جوانان به استان همدان از محل اجرای ماده 27 متعلق به تکمیل طرح های نیمه تمام سه طرح بهره برداری شد.
این طرح ها شامل سالن سرپوشیده روستای سنگستان، پناهگاه کلاغ لانه در ارتفاعات الوند و طرح استخر تختی ملایر است که توسط بخش خصوصی و با هزینه کرد 21 هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.