به گزارش ایرنا، سرهنگ داود علی بخشی، چهارشنبه شب در نشست اعضای ستاد اجرای طرح کرامت شهرستان ملایر، کشف 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر، اجرای 54 طرح در محورهای مواصلاتی، انهدام 15 باند تهیه و توزیع مواد مخدر، توقیف 25 دستگاه موتور سیکلت توزیع کننده مواد مخدر و دستگیری 865 خرده فروش مواد مخدر را از دیگر اقدامات این نیرو در سال جاری برشمرد.
وی خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای گسترده تر طرح کرامت در این شهرستان شد و بیان کرد: مجموعه قوانین در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز اجرای موفق طرح کرامت را موجب عصبانیت بیشتر دشمنان و استکبار جهانی دانست و گفت: نقش بر آب شدن تمامی توطئه ها و دسیسه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی آنان را بیشتر عصابی کرده است، در حالیکه هر روز بر اقتدار و عزت ایران افزوده می شود.
سرهنگ داود ابراهیمی با بیان اینکه برای مقابله و ایجاد انزجار عمومی از مواد مخدر همه اقشار مردم باید پای کار بیایند، افزود: اصل این طرح بر اغناگری است و قرار است توانمندسازی بهبودیافتگان به صورت جدی دنبال شود.
سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه از تمام ظرفیت ها برای اجرای دقیق این طرح باید استفاده کرد، ادامه داد: در این راستا روز جمعه 28 مهرماه همایش 50 هزار نفری «نه به اعتیاد» در ملایر برگزار می شود که با این اقدامات باید در 80 درصد از جمعیت این شهرستان برانگیختگی عمومی ایجاد شود.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم نیز در این نشست، گفت: به تازگی طرح حذف مجازات اعدام برای برخی از قاچاقچیان مواد مخدر تصویب شده است که بر اساس آن مجازات اعدام به سه دسته از قاچاقچیان مواد مخدر محدود می شود.
محمد کاظمی اضافه کرد: پس از بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که بیشتر قاچاقچیانی که محکوم به اعدام می شوند، افرادی هستند که به دلیل مشکلات مالی و منافع مادی آن در دام مواد مخدر افتاده اند.
وی با بیان اینکه بیشتر این افراد کوله کش مواد مخدر هستند، اما قاچاقچیان اصلی باندهای مواد مخدر در آن سوی مرزها بوده و سود هنگفتی کسب می کنند، افزود: مبارزه سخت و بدون کار فرهنگی نتیجه بخش نیست و باید در عرصه فرهنگی نیز با یان پدیده مبارزه کرد.
کاظمی اظهار کرد: به همین دلیل برای مقابله با این پدیده اعتیاد تنها مقابله نیروی انتظامی کافی نیست و باید همه دستگاه ها، ارگان ها و مردم پای کار باشند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.