به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمود علیفر روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس افزود: انهدام این تعداد باند تهیه و توزیع مواد مخدردر سالجاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال از افزایش 22 درصدی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: دو باند از 9 باند منهدم شده در سالجاری در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی فعالیت داشتند که با انهدام آنها در مجموع مقدار شش کیلوم گرم ماده مخدر صنعتی شیشه و 200 گرم هروئین کشف شد که افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
وی با تشریح اقدامات انتظامی گنبدکاووس برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد و توزیع مواد مخدر گفت: برگزای کلاس های آگاه سازی در مساجد و مدارس و نیز برپایی نمایشگاه های شناخت مواد مخدر در این مکان ها از جمله اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه انتظامی گنبد برای مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر است.
فرمانده انتظامی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله نیز، نیروی انتظامی طرح های متعددی همچون کشف و دستگیری توزیع و استعمال کنندگان مواد مخدر، پاکسازی نقاط آلوده، ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی را به اجرا می گذارد.
سرهنگ علیفر گفت: با اجرای این طرح ها در ششماه نخست سالجاری تعداد دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر با 22 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 857 نفر رسید و علاوه بر آن 487 خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش نشان می دهد.
وی گفت: در نیمه نخست امسال 370 معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند که افزایش 19 درصدی نسبت به سال گذشته دارد و با اجرای 66 طرح نیز که از افزایش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشتده برخوردار است، با توزیع و مصرف کنندگان مواد مخدر برخورد شد.
به گزارش ایرنا ، در این نشست فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت اقدامات دستگاه های مرتبط با معضل اعتیاد و مواد مخدر گفت: این آسیب اجتماعی از دغدغه های جدی مسئولان نظام و دولت است و تمامی مسئولان و نهادهای مرتبط باید با در نظر گرفتن این دغدغه، در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر فعالیت جدی داشته باشند.
عبدالقدیر کریمی با گلایه و انتقاد از حضور کمرنگ برخی مسئولان ادارات مرتبط در جلستان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، گفت: انتظار این است که در مسئله مهم اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر، مسئولان دستگاه ها و ادارات مرتبط مستقیما درگیر شده و حضور پررنگ در جلسات شورا که محل برنامه ریزی و تصمیم گیری برای مقابله با این معضل بزرگ اجتماعی است، داشته باشند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مخدر گنبدکاووس با استقبال از برخی پیشنهادات مطرح شده در این جلسه از جمله تعیین تعدادی از مدارس و دانشگاه های شهرستان به عنوان پایلوت اجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه برای مبارزه با این معضل اجتماعی و نیز طرح راه اندازی مرکز سیار خدمات کاهش آسیب که با مراجعه مستقیم مشاوران، مددکاران و پزشکان به محل تجمع معتادان نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و مشاوره ای به آنان اقدام می کنند، خواستار پیگیری جدی این موارد برای اجرایی شدن در سطح شهرستان شد.
کریمی با یادآوری اهمیت فعالیت اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که متشکل از اساتید دانشگاه ها و صاحبنظران این حوزه است، ورود جدی تر اعضای این اتاق به مباحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را خواستار شد و گفت: این اتاق می تواند در جهت دهی اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه نقش موثر د اشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسئولان کمیته امداد، مرکز بهداشت و بهزیستی شهرستان گنبدکاووس به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به تشریح خدمات ارائه شده به به خانواده های زندانیان مرتبط با مواد مخدر و نیز خدمات درمانی، بهداشتی، مشاوره ای و اشتغال معتادان مواد مخدر پرداختند.
1860
انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.