حمید خزایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق آخرین داده های آماری سرانه جنگل و فضای سبز همدان به ازای هر نفر 200 متر مربع ثبت شده است که این داده ها به تناسب نوسان جمعیت قابل تغییر است.
وی بیان کرد: این در حالیست که سرانه جنگل و فضای سبز در کشور به طور میانگین یک هزار و 700 متر مربع به ازای هر نفر است.
رئیس اداره جنگلبانی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان تاکید کرد: شرایط اکولوژیکی و اقلیمی استان همدان موجب محدود شدن جنگل و بالا بودن آمار میزان پوشش مرتعی است.
خزایی گفت: شرایط اکولوژیکی نظیر آب و هوا، میزان بارندگی و پراکنش نزولات جوی در مناطق، سرما زدگی و تبخیر در کاهش رویش درختان تاثیر بسزایی داشته است.
وی افزود: با این وجود اداره کل منابع طبیعی طرح های مشارکتی با بخش خصوصی برای کاشت درختان مثمر اقتصادی و توزیع نهال با قیمت یارانه در بین متقاضیان به ویژه در اسفندماه را با هدف توسعه جنگل در دستور کار قرار داده است.
به گزارش ایرنا وی ادامه داد: شرایط اقلیمی همدان به گونه ای است که هر درختی توان و قابلیت رشد و نمو در چنین شرایطی را ندارد.
رئیس اداره جنگلبانی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گونه های بومی مقاوم در برابر شرایط اقلیمی و سرد این استان را شامل بلوط، ارژن، بادامک، زالزالک، داغداغان و سماق ذکر کرد.
خزایی افزود: کاشت محدود گونه هایی نظیر افرا، اقاقی ها، توت، سوزنی برگ و سرو خمره ای به همراه توزیع نهال از دیگر برنامه های منابع طبیعی برای توسعه جنگل است.
استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که 42 هزار و 566 هکتار از آن شامل جنگل های دست کاشت و طبیعی است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.