به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سید هادی حسینی بیدار افزود: این شرکت قصد دارد در بازچرخانی فاضلاب اقدامات خوبی انجام دهد و در این راستا این فعالیت را از حاشیه شهر همدان آغاز کرده است.
وی بیان کرد: در کوی رضوان، شهرک ولیعصر(عج) و حصار مطهری جمعیت زیر پوشش خدمات فاضلاب حدود 95 تا 100 درصد شده در حالی که این میزان در متوسط کشوری بین 45 درصد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب توانست طبق قراردادهای موجود به میزان 70 میلیارد ریال طرح در سطح شهر همدان قرارداد منعقد کند تا مردم این نقاط از نعمت دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌ مند شوند.
حسینی بیدار با بیان اینکه ایجاد شبکه فاضلاب در مناطق حاشیه شهر همدان یک ضرورت است تاکید کرد: این نقاط از نعمت آب برخوردار هستند و اکنون شبکه فاضلاب آنها نیز اجرا شد و اکنون 95 درصد جمعیت این نقاط به شبکه فاضلاب متصل هستند و فاضلاب آنها پس از جمع‌آوری به تصفیه‌خانه هدایت و بازچرخانی می‌شود.
وی با بیان اینکه رودخانه واقع در منطقه منوچهری همدان نیز تا 2 ماه دیگر عاری از فاضلاب می‌شود افزود: دومین رودخانه‌ای جاری از دامنه الوند، از منطقه منوچهری می‌گذرد و در حال حاضر قرارداد 16 میلیارد ریالی با پیمانکار منعقد شده که اگر این قرارداد اجرایی شود، رودخانه منوچهری نیز تا 2 ماه دیگر عاری از فاضلاب می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکید کرد: ممانعت از ورود فاضلاب به این رودخانه‌ها علاوه بر مباحث بهداشتی، موجب ایجاد فضای سبز و همچنین بسترسازی تفریحی از طریق این رودخانه‌ها برای اهالی این مناطق می‌شود.
حسینی بیدار اضافه کرد: برای اینکه همه رودخانه‌های سطح شهر همدان عاری از فاضلاب شده و همه فاضلاب شهر به تصفیه‌خانه انتقال یابد، نیازمند اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال است.
جمعیت شهری استان همدان یک میلیون و 97 هزار نفر است که 100 درصد آن زیر پوشش خدمات این شرکت هستند.
775 هزار نفر از جمعیت شهری استان همدان با واگذاری اشتراک برای 276 هزار مشترک زیر پوشش فاضلاب استان قرار دارد.
طول شبکه جمع آوری فاضلاب در استان یک هزار و 377 کیلومتر و طول خطوط انتقال فاضلاب 59 کیلومتر است.
2087/1181
تنظیم: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.