به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مرتضی عزالدین افزود: بارش ها و ورودی آب به گونه‌ای بوده که امسال زودتر از سال گذشته سد اکباتان همدان سرریز کرده است.
وی با بیان اینکه مخزن سد اکباتان همدان 36 میلیون ظرفیت ذخیره دارد گفت: در حال حاضر سد اکباتان همدان 34 میلیون مترمکعب ذخیره دارد که به حد سرریز رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه در حال حاضر 27 هزار لیتر در ثانیه آب وارد سد اکباتان می‌شود گفت: از سوی دیگر بیش چهار هزار لیتر در ثانیه به صورت سرریز از سد اکباتان خارج می‌شود.
عزالدین گفت: سد سرابی تویسرکان نیز در روز گذشته سرریز کرده است و این سد 9 میلیون و 500 هزار مترمکعب ذخیره داشته و ورودی آب در این سد چهار هزار لیتر در ثانیه است.
وی با بیان اینکه سد کلان ملایر نیز در روزهای گذشته سرریز شده بود عنوان کرد: سد کلان ملایر با بیش از 45 میلیون مترمکعب سرریز شده ولی به سبب نبود خط انتقال نمی‌توان از آب این سد برای تامین شرب مردم شهر ملایر استفاده کرد.
عزالدین با بیان اینکه بارش در استان همدان نسبت به سال های گذشته افزایش مناسبی داشته است اظهار کرد: در سال آبی جاری تاکنون 354 میلیمتر بارندگی در سطح استان همدان رخ داده است.
وی ادامه داد: بارش های امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 18 درصد کاهش و نسبت به متوسط بلند مدت 21 درصد افزایش داشته است.
وی از مردم خواست: در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته و بارش های اخیر را بهانه ای برای مصرف بی رویه آب قرار ندهند.
سد اکباتان از پنج کیلومتری جاده همدان به ملایر منشعب شده و راه دسترسی به آن به سمت روستای سنگستان است و ظرفیت فعلی مخزن این سد هم 40 میلیون متر مکعب است.
استان همدان یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 77 هزار نفر آن جمعیت شهری است و از این تعداد، یک میلیون و 72 هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان همدان هستند.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.