به گزارش ایرنا مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در این آیین گفت: احداث 6 مجتمع آبرسانی برای شهر ملایر مصوب شده که در صورت احداث و بهره برداری از این تعداد مجتمع، 50 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شوند.
سید مصطفی هاشمی افزود: در سفر رئیس جمهوری به استان همدان 400 میلیارد ریال اعتبار برای احداث 19 مجتمع آبرسانی در استان همدان مصوب شد.
وی افزود: تعداد روستاهایی که خارج از این محدوده بود، بسیار زیاد است که با بهره برداری از سه طرح آبرسانی به روستاهای ینگی کند، بابارئیس و علمدار علیا، 14 روستای خارج از محدوده ملایر و تک پروژه ای در زمینه آبرسانی به اتمام رسید.
هاشمی با بیان اینکه همدان جزو استان هایی است که بیشترین تعداد طرح های تک روستایی در حوزه آبرسانی را به اتمام رسانده بیان کرد: اولویت اصلی و هدف گذاری مهم ما احداث و تکمیل 19 مجتمع آبرسانی روستایی است که حدود 100 هزار تن از جمعیت روستایی استان همدان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: سال گذشته 90 طرح آبرسانی تک روستایی در سطح استان همدان داشتیم که 14 طرح مربوط به ملایر بود که امسال در هفته دولت به اتمام رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در خصوص احداث مجتمع های آبرسانی روستایی ملایر گفت: تنها یک مجتمع آبرسانی دهلق سال گذشته به بهره برداری رسید که 17 روستا را زیر پوشش قرار می دهد.
هاشمی افزود: در حال حاضر نیز مطالعات 2 مجتمع آبرسانی روستایی ملایر در دست اجرا است که مطالعات مجتمع آبرسانی سد کلان سال گذشته آغاز شده و با توجه به تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی، تعداد 33 روستا را زیر پوشش قرار خواهد داد.
وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریور ماه امسال بتوانیم مصوبه نهایی مجتمع های آبرسانی استان را از شرکت مهندسی آبفار کشور اخذ کنیم.
وی با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به روستای علمدار علیا گفت: برای رفع مشکلات آب این روستا نامه های به صورت اختصاصی به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال و دستور ویژه داده شد.
هاشمی بیان کرد: در همین رابطه سال گذشته 50 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل این روستا و 2 روستای دیگر این شهرستان اختصاص یافت.
همزمان با هفته دولت امسال تعداد 208 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 820 میلیارد ریال در ملایر بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
شهرستان ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
2087/7528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.