به گزارش ایرنا دبیر برگزاری پنجمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور در شهرستان ملایر اظهار کرد: سلامت خوشه، درصد قند، درشتی حبه ها، یکنواختی، تراکم و قابلیت حمل از جمله ملاک های ارزیابی خوشه های برتر انگور بود.
اکبر رحیمی با تقدیر از همراهی و همکاری فرمانداری ویژه ملایر، پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر و سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و ملایر گفت: امیدواریم سال آینده جشن ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی انگور را برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه بخش های ویژه ای در جشنواره خوشه برتر انگور اجرا می شود افزود: امسال این جشنواره به مدت 2 روز همزمان با جشنواره شیره پزی سنتی و اختتامیه جشنواره مبل و منبت برگزار می شود.
مجری طرح باغدار نمونه در ملایر ادامه داد: امسال پنجمین سال برگزاری جشنواره ملی خوشه برتر انگور است که به همت شرکت تعاونی پیمان گستر برگزار می شود و با وجود مشکلات مالی در برگزاری این جشنواره موفق عمل کردیم.
رحیمی با اشاره به آغاز فعالیت طرح باغدار نمونه از سال 85 و عضویت حدود چهار هزار کشاورز و باغدار در این طرح گفت: ما در تمامی مراحل همراه باغداران هستیم و امیدواریم با حمایت از طرح باغدار نمونه، این طرح در سطح ملی نیز اجرا شود.
در پنجمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور ملایر، خیرالله نادعلی از روستای جوزان، حمید بیات از روستای فروز، محمدصفر حقی از روستای بابارئیس، حسین آقایی از روستای قلعه باباخان و لیلا بیات از روستای مانیزان به ترتیب به عنوان پنج باغدار نمونه با خوشه های برتر انتخاب و از آنها تجلیل شد.
همچنین جایزه بزرگترین خوشه به وزن یک کیلو و 640 گرم به محمد منصوری از روستای جوزان و سالمترین خوشه به مصطفی ترک زبان از روستای ضربعلی اهدا شد.
پنجمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان ملایر، فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان و باغداران و کشاروزان ملایری برگزار شد.
حدود 11 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر پوشش کشت انگور است که با بیش از 240 هزار تن تولید سالیانه در رتبه های نخست کشور است.
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتر همدان قرار دارد.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.