سید حسن میرعماد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برداشت پسته از باغ‌های استان سمنان به سه تن در هکتار افزایش یافته است و پیش بینی می شود برداشت پسته از 19 هزار هکتار باغات استان به 45 هزار تن برسد.
وی با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی مختلف با راهبردهای دولت در استان سمنان، تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت یازدهم، تا کنون 100 هکتار کشت گلخانه ای در استان سمنان اجرا شده و به همین ترتیب از کشت جالیز کاسته شده است.
وی با اشاره به این که توسعه سامانه های آبیاری در سال92 از 16 هزار و 125 هکتار به 125 هزار هکتار افزایش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: تا کنون 440 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به بهره برداران برای اجرای طرح نوین آبیاری پرداخت شده است.
میرعماد یادآور شد: در 6 ماه سال 96 بیش از پنج هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری با پرداخت 240 میلیارد ریال انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 96 به 12 هزار هکتار افزایش یابد.
وی به افزایش سطح زیر کشت گلخانه ای به یکهزار و 300 اشاره کرد و گفت: تولید چغندر قند از 95 هزار تن به 165 هزار تن افزایش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: برداشت سیب زمینی از 10 تن در هکتار به 24.5 تن در هکتار افزایش یافت.
تولید انواع محصولات کشاورزی استان سمنان در سال زراعی گذشته حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی کشاورزی در این استان 33 درصد افزایش یافت، در استان سمنان 45 هزار بهره بردار در بخش های مختلف فعالیت دارند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.