به گزارش ایرنا نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عصر شنبه در این آئین گفت: بیش از 80 درصد از قول ها و وعده های وزیر بهداشت در سفر به ملایر عملیاتی شد و نگاه مثبت دکتر هاشمی به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان جای تقدیر دارد.
حجت الاسلام احد آزادی خواه بیان کرد: مرکز آنژیوگرافی و دانشکده پیراپزشکی از جمله درخواست های مهم ما در سفر وزیر بهداشت به ملایر بود که هم اکنون در آستانه محقق شدن است.
وی با بیان اینکه نگاه وزیر بهداشت در خصوص جذب جراح قلب و سایر نیازها در این حوزه مثبت است افزود: راه اندازی مرکز آنژیوگرافی و دانشکده پیراپزشکی می تواند جایگاه ملایر را ارتقا بخشد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملایر در سال های نخست اجرای طرح تحول نظام سلامت بهره کافی را از این طرح نداشت افزود: طی یک سال اخیر با نگاه مثبت وزیر بهداشت، تلاش و پیگیری های انجام شده، تحول بسیار چشمگیری در حوزه سلامت و بهداشت و درمان ملایر رخ داد.
حجت الاسلام آزادی خواه همچنین از حمایت ها و اقدامات خیران سلامت در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: فرهنگ نیک اندیشی در ملایر در اوج است و خیران ملایر با تاسی از امیرالمومنین(ع) در این راه گام برداشته اند و بازویی محکم در کنار بهداشت و درمان هستند.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: وحدت و همدلی موجب شد تا بتوانیم طی 2 سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان ملایر موفق عمل کنیم.
محمد کاظمی تلاش ها و سخت کوشی های فرماندار ویژه ملایر را قابل تقدیر خواند و افزود: مدیران بهداشت و درمان این شهرستان پیگیری های مستمری را برای تحقق و عملیاتی کردن دستورات وزیر بهداشت انجام دادند.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: در راستای سفر وزیر بهداشت به ملایر، مکان یابی مرکز آنژیوگرافی به عنوان تنها مرکز در استان همدان انجام شده و عملیات اجرایی آن در دست اجرا است.
کاظمی ابراز امیدواری کرد: بزودی نیز شاهد راه اندازی و پذیرش دانشجو در دانشکده پیراپزشکی باشیم و در آینده بتوانیم موافقت آن را برای دانشکده پزشکی بگیریم.
وی اختصاص 330 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت ملایر را از دیگر اقدامات عمده در راستای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: ملایر شاخص ترین شهر از نظر وجود خیران به دویژه در حوزه سلامت است که به وجود آنها افتخار می کنیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز بیان کرد: اتفاقات درخشانی که در زمینه بهداشت و سلامت این شهرستان طی 2 سال اخیر رخ داد، نتیجه همدلی و تلاش مسئولان ملایر است.
عبدالعظیم رضایی افزود: دولت تدبیر و امید، در شرایط کمبود منابع و مشکلات بسیاری که از سال های گذشته به جا مانده بود، طرح تحول نظام سلامت را با هدف ایجاد آرامش و امنیت سلامت و روان تمامی اقشار طرح ریزی کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با بیان اینکه معجزه ای در حوزه بهداشت و درمان کشور و این شهرستان رخ داد، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت برند دولت یازدهم است که چرخه خوبی در این حوزه در حال تکمیل است.
محسن ترکاشوند نصب و راه اندازی دستگاه اکو کاردیوگرافی را نتیجه دیدار و سفر وزیر بهداشت به ملایر عنوان کرد و گفت: یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار از محل طرح تحول نظام سلامت برای این دستگاه هزینه شد.
وی ادامه داد: 225 میلیون ریال از این مبلغ معادل 20 درصد توسط خیر ملایری حشمت الله حسنوند و 80 درصد آن توسط وزارت بهداشت و درمان تامین شد.
وی با اشاره به فعالیت هفت متخصص قلب در بیمارستان امام حسین(ع) و کلینیک تخصصی فخریه بیان کرد: به زودی ساختمان جدید کلینیک تخصصی فخریه راه اندازی می شود که نیاز به تجهیزات دارد.
به مناسبت عید سعید غدیر خم مسئولان این شهرستان از بخش های مختلف بیمارستان امام حسین(ع) بازدید و از بیماران عیادت کردند.
تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت در ملایر هزینه شده و این شهرستان دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/1181
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.