محمد ناصر نیکبخت روز شنبه در جریان بازدید از روند احداث میدان جدید میوه و تره بار همدان اظهار کرد: اجرای این طرح در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان کلید خورد.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی میدان میوه و تره بار همدان نیز با حضور مسئولان کشوری و همزمان با سفر رئیس جمهور به همدان آغاز شد.
وی بیان کرد: موانع زیادی برای اجرای این طرح وجود داشت ولی با پشتیبانی استانداری و تعامل شهرداری و شورای شهر موانع پیش روی این طرح رفع شد.
استاندار همدان گفت: مقرر شده این طرح در 42 ماه به اتمام برسد که از نهادهای مسئول انتظار می رود با سرمایه گذار همکاری لازم را داشته باشند تا سرعت اجرای طرح افزایش یابد.
نیکبخت افزود: سرمایه گذار این طرح فردی توانمند و کارآزموده است و در صورت همکاری مدیران، توان اجرایی کردن این طرح در زمان مقرر را دارد.
وی گفت: همدان استان بار انداز غرب کشور بوده و طرح میدان میوه و تره بار همدان می تواند نه تنها کاربرد ملی بلکه منطقه ای داشته باشد.
استاندار همدان افزود: اگر بر روی بسته بندی محصولات به خوبی کار شود می توان صادرات میوه و تره بار مناطق کشور را نیز از این محل انجام داد.
نیکبخت اضافه کرد: اختلاف دمای موجود بین همدان با استانهای جنوبی می تواند این استان را به مرکز مبادلات میوه و صیفی جات تبدیل کند.
طرح ساخت میدان میوه و تره بار جدید شهر همدان با مشارکت 25.1 درصدی شهرداری همدان و 74.9 درصدی کنسریوم در مدت 42 ماه اجرایی می شود.
این طرح در زمینی به مساحت 53.8 هکتار با زیر بنای 9.3 هکتار با امکاناتی نظیر نمازخانه، پمپ بنزین، بانک، مهمان سرا، رستوران، سردخانه، سوپرمارکت، سفره خانه، دفتر نمایندگی بیمه، دفتر نمایندگی فروش و اجاره غرفه ها، نانوایی، درمانگاه، سرویس بهداشتی، حمام عمومی و کارخانه صنایع تبدیلی اجرایی می شود.

** رئیس جمهوری آرزوی چند ساله مردم همدان را محقق کرد
نیکبخت همچنین گفت: با بهره برداری از طرح خط ریلی همدان - تهران رئیس جمهوری آرزوی چند ساله اهالی این استان را محقق کرد و این یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید به شمار می رود.
وی افزود: مقرر بود عید سعید فطر امسال نخستین گروه شامل خانواده شهدا، ایثارگران و خبرنگاران با استفاده از این خط ریلی عازم مشهد شوند که این سفر یک هفته با تاخیر انجام می شود.
وی اضافه کرد: با وجود آغاز این طرح در سال 83 و تعامل مطلوب 'خرم' وزیر راه و ترابری وقت و نمایندگان مجلس برای مصوب کردن این طرح ولی سالها راه آهن همدان - تهران با وجود ریل و بودجه معطل مانده بود.
استاندار همدان بیان کرد: ریل گذاری این طرح ملی در دولت تدبیر و امید و پس از توافق برجام صورت گرفت ولی برخی دنبال مصادره کردن پیگیری های صورت گرفته در این زمینه به نام خود هستند.
نیکبخت اضافه کرد: با توجه به اهمیت این طرح رئیس جمهوری کمک شایانی برای اتمام آن داشتند و در سفر هیات دولت به همدان 2 هزار میلیارد ریال به آن اختصاص دادند.
وی گفت: همچنین پس از بازدید نوبخت از این طرح علاوه بر اعتبار مصوب در سفر هیات دولت به همدان، در 2 مرحله 700 و 500 میلیارد ریال تخصیص یافت.
طرح راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند.
خط ریلی همدان تهران دارای 35 پل به طول یک هزار و 640 متر است و این مسیر ریلی به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر (km/h) برای مسافربری و 120 کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.
در این طرح متراژ ساختمان اصلی 2 ایستگاه ساوه و همدان به مساحت 37 هزار متر مربع بوده و متراژ محوطه ایستگاه های یاد شده یک میلیون و 324 هزار متر مربع است.
عملیات زیر سازی این محور در قالب پنج قطعه اجرایی از ایستگاه رود شور (حوالی شهر پرند) آغاز و به ایستگاه همدان (ایستگاه 12) ختم می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.