به گزارش ایرنا علی بیات عصر سه شنبه در جلسه مشترک اعضای هیأت تجاری و سرمایه گذاری که در اتاق بازرگانی استان خراسان شمالی برگزار شد اظهار کرد: کشور آلمان از ایالت های مختلف تشکیل شده است که هر کدام اتاق های بازرگانی نیز دارند، که یکی از ایالت ها مامور شده است تا ارتباط بین اتاق بازرگانی را برقرار کند که این اتاق نیز شرکت فونیکس را مامور کرده است.
وی با بیان اینکه شرکت ما با کشور ایران تبادلات تجاری زیادی داشته است افزود: در زمان تحریم کمک بسیاری به ایران کردیم و انواع کالا به این کشور در این شرایط صادر کردیم.
وی که عضو مهم کنسرسیوم ساخت و ساز آلمان ، سوئیس و اسپانیا است گفت: در سال 2015 ، 240 میلیارد یورو پروژه در زمینه های مختلف اجرا کردیم.
بیات در خصوص سرمایه گذاری در خصوص ایده های نو نیز گفت: در این زمینه نیز صندوقی داریم که کمک می شود.
وی گفت: ما با بیش از 15 شرکت معروف جهان ارتباط داریم، تلاش خواهیم کرد تا به صادرات ایران در زمینه های مختلف کمک کنیم، صادرات را رونق و افزایش دهیم.
وی افزود: همچنین برنامه داریم تا بحث صادرات میوه و بسته بندی را نیز از این استان به کشورهای اروپایی رونق دهیم.
بیات اظهار کرد: شرکت ما همچون شرکت های چینی نیست که حتی پیچ و مهره ها را نیز با خود بیاورند بلکه سعی دارد از امکانات و نیروی بومی کشور ایران استفاده کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود 20 کارخانه در زمینه های مختلف برای سرمایه گذاری پیشنهاد داده شده است.
محمد صمدی افزود: این پروژه ها در زمینه های مختلف از جمله گیاهان دارویی، صنایع فرش، صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته بندی و سایر است.
هیات تجاری آلمان که متشکل از 12 نفر از تجار و بازرگانان است امروز هم از مناطق مختلف این استان بازدید خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، اوایل اسفند سال گذشته بود که هیات اقتصادی به ریاست محمدرضا صالحی استاندار و با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به دو کشور آلمان و فرانسه کوشیدند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند.
حضور مدیران و فعالان اقتصادی مرتبط با سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن به عنوان اولویت های اصلی توسعه خراسان شمالی در این هیات، نویدبخش جذب سرمایه گذاران علاقه مند و ارزآوری و اشتغال زایی مناسب برای این استان در حال توسعه بود.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
هم چنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 1744 خبرنگار: ربابه صانعی انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.