صدیف بدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بازدید روز گذشته اعضای کمیسیون عمران مجلس به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی ، نمایندگان استان اردبیل در مجلس و استاندار اردبیل از طرح راه آهن اردبیل - میانه مقرر شد مشکلات موجود این طرح برطرف شود.
وی اضافه کرد: کمیسیون عمران مجلس تعهدی که در سفر قبلی به استان اردبیل در باره اختصاص اعتبار به طرح راه آهن اردبیل کرده بودند خوشبختانه عملی و بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی کمیسیون عمران مجلس مصوب شد و برای اینکه این مصوبات عملیاتی شود بازدیدی از محل توسط کمیسیون عمران بعمل آمد که لازم است از حسن نیت کمیسیون عمران و نمایندگان استان در تسریع این طرح تشکر کنم.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این بازدید مقرر شد قطعات غیر فعال راه آهن فعال و قطعاتی که نیاز به واگذاری به پیمانکار جدید است عملی شود تا عملیات اجرایی بیش از گذشته تسریع شود.
نماینده اردبیل ،نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات اجرایی قطعه ای که دارای پیمانکار است به خوبی پیش می رود اما حجم عملیات بدلیل صعب العبور بودن مسیر سنگین است و باید پیمانکاران مطابق زمان بندی مشخص فعالیت خود را بجد ادامه دهند .
بدری افزود: آنچه که کمیسیون عمران مجلس در باره اختصاص اعتبار تععهد کرده بود عمل کرد و دولت هم باید به تعهدات خود در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران عمل کرده و اعتبارات لازم را به موقع تخصیص دهد.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را 10 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اگر هر سال سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یابد پیش بینی می شود تا سه سال آینده تکمیل شود .
بدری گفت: برای تکمیل این طرح می توان از منابع دیگر مثل بازار سرمایه استفاده کرد تا شاهد بهره برداری سریع و به موقع از آن باشیم.
نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها مشکل راه آهن اردبیل نبود اعتبار است گفت: با بررسی های انجام شده و مذاکره با وزیر راه و شهرسازی همراه با مجمع نمایندگان به این نتیجه رسیدیم که راه آهن اردبیل - میانه مشکل فنی و اساسی ندارد.
بدری با اشاره به پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه افزود: هم اکنون این طرح 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد متاسفانه در گذشته در روند پیشرفت این طرح اهمال شده و امید است با تزریق فایناس خارجی و اعتبارات دولتی بتوانیم مطالبه اصلی مردم را محقق سازیم.
طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر از سال 1383 کلنگ زنی و مدت زمان اجرای آن پنج سال تعیین شده بود که بدلیل نبود اعتبارت تکمیل آن تاکنون به تعویق افتاده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.