سرهنگ رضا عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نرخ متوسط واژگونی در کشور 38 درصد است در حالیکه این آمار در استان همدان 49 درصد ثبت شده است.
وی اضافه کرد: بی توجهی به جلو ناشی از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و تردد با سرعت غیرمجاز عامل اصلی واژگونی خودرو در این استان است.
وی با ذکر اینکه سرعت عامل اصلی درصد بالایی از سوانح رانندگی است بیان کرد: متوسط سرعت در جاده های برون شهری استان همدان 6 کیلومتر بالاتر از میانگین کشوری است.
رئیس پلیس راه استان همدان افزود: یکی از بهترین راهکار برای کاهش سوانح جاده ای استفاده از سیستم های مکانیزه و نوین از جمله نصب دوربین ثبت تخلفات سرعت در جاده ها است.
سرهنگ عزیزی افزود: با وجود اینکه قرار بود سال گذشته تعدادی دوربین در محورهای برون شهری این استان نصب شود ولی تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.
وی یادآوری کرد: سال گذشته 737 فقره از سوانح جاده ای جرحی و فوتی این استان واژگونی بوده که نسبت به سال 94 آمار واژگونی ها سه درصد افزایش داشته است.
رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان اردیبهشت ماه 106 سانحه واژگونی خودرو در جاده های برون شهری این استان رخ داده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ عزیزی گفت: یکدستگاه پراید از سمت تهران به همدان در حال تردد بود که ساعت حدود هفت صبح امروز - یکشنبه - در آزاد راه همدان - ساوه واژگون شد.
وی افزود: بر اثر واژگونی این وسیله نقلیه یک تن فوت و 2 نفر از سرنشینان پراید نیز مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته علت اصلی بروز این سانحه جاده ای خستگی و خواب آلودگی راننده پراید بوده است.
طبق اعلام پزشکی قانونی همدان 509 نفر در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری این استان در سال 95 جان خود را از دست دادند که 368 نفر از جانباختگان مرد و 141 نفر زن بوده‌اند.
7526/
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.