به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز سه شنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان در محل فرمانداری با حضور رئیس پلیس راه استان کرمان افزود: برای استاندارد سازی شن ریزی در دهانه پل ها و نصب حداقل 10 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محور رفسنجان - سرچشمه 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان کرد: با کمک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت مس کرمان این اقدام انجام می شود و اواخر هفته ایست و بازررسی صورت گیرد چون مسیر سرچشمه مسیری خوش آب و هوا و تفریحی است از طرفی تردد نیروها و کارمندان و کارگران مجتکع مس سرچشمه در این جاده زیاد است که با نصب دوربین کنترل سرعت، سرعت خودروها و تلفات کم شود.
فرماندار رفسنجان گفت: برای استانداردسازی دیگر محورها نیز پیگیری های لازم در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه محور نوق از سال گذشته در حال دوبانده شدن است بیان کرد: پنج کیلومتر اول دوبانده شده و پنج کیلومتر بعدی نیز در حال اجراست و تا 20 کیلومتر پیش خواهد رفت تا بتدریج این جاده دوبانده و تلفات و آسیب ها کم شود.
ملانوری افزود: در سطح روستاها سال گذشته با ارایه قیر رایگان و کمک دهیاری ها بلوارسازی، دوبانده شدن معابر روستایی در روستاها، نصب علایم و خط کشی انجام شده است و این روند ادامه دارد تا در روستاها نیز تصادفات کاهش یابد.
وی با بیان اینکه سطح اعتبارات شهرستان رفسنجان پایین است گفت: سال گذشته 28 میلیارد تومان اعتبار به دستگاه های این شهرستان داده شد که برای انجام فعالیت های بزرگ و کاهش آسیب ها کم است.
فرماندار رفسنجان بیان کرد: محور رفسنجان - زرند مشکلاتی دارد از جمله اینکه فاقد شانه خاکی و دارای پیچ های تند است و برخی روستاها در حاشیه این محور قرار دارند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان هم در این نشست اجرای زیرساخت های ایمن سازی در محورها را از مباحث مهم و نجات دهنده جان انسان ها برشمرد.
حسین رئیسی نژاد افزود: در محدوده کبوترخان به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان حوادثی رخ می دهد و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.
وی بیان کرد: در محور سرچشمه نیز که کارگران بسیاری از مجتمع مس در حال تردد در این مسیر هستند باید دوربین های کنترل سرعت نصب شود تا حوادث ناگوار اتفاق نیفتد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.