سرهنگ حسین رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال 95 میزان تصادفات نسبت به سال 94 با پنج درصد کاهش مواجه شد در طرح نوروزی امسال نیز تلفات جاده ای هشت درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.
وی گفت: در بحث ایمنی راه ها در خراسان جنوبی محورهای دیهوک - راور و بیرجند - زاهدان 2 محور بحرانی در سال های قبل از 92 بود که اکنون با اقدامات زیادی که صورت گرفت این 2 مسیر از محور وقوع حوادث جاده ای خارج شد.
وی بیان کرد: وضعیت ایمنی جاده دیهوک - راور به ویژه حوزه استحفاظی خراسان جنوبی با همکاری سازمان های مربوط به ویژه راهداری بهسازی شد و تنها 15 کیلومتر انتهای جاده نیاز بهسازی دارد که اگر تا پایان سال به بهره برداری برسد دغدغه های این جاده کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا رضایی اظهار کرد: انجام طرح محدودیت تردد وسایل نقلیه در شب از دیگر اقدامات ویژه ای است که در این جاده انجام شد.
وی ادامه داد: بیشترین حوادث محورهای بیابانی خستگی و خواب آلودگی است در این زمینه طرح محدودیت ترافیکی وسایل نقلیه سنگین از ساعت 11 شب تا 6 صبح از سال 93 تاکنون در حال اجراست و این امر موجب کاهش تصادفات شده است.
وی عنوان کرد: در محور بیرجند - زاهدان زمانی تصادف های وحشتناکی به وقوع می پیوست که با اجرای باند دوم، تمام نقاط حادثه خیز شناسایی و رفع شد.
وی یادآور شد: نصب سیستم دوربین های کنترل و نظارت جاده ای و ثبت تخلفات سرعت از دیگر اقداماتی بود که در این حوزه انجام شد و به صورت لحظه ای تردد وسایل نقلیه رصد می شود.
رئیس پلیس راه استان افزود: یکی از محورهای بسیار پرحادثه استان اکنون جاده بیرجند - قاین است، سال 94 ، 22 درصد کل تصادف فوتی استان در این محور اتفاق افتاد، سال 95 از 185 مورد متوفی 39 نفر در این جاده فوت کردند که 21 درصد حوادث جاده ای را به خود اختصاص داده است.
رضایی گفت: آموزش و اطلاع رسانی یکی از مسائل مهم در بحث حوادث جاده ای است اگر چنانچه آموزش های لازم در اختیار کاربران قرار نگیرد می تواند زمینه ساز بروز حوادث آنچنانی باشد.
وی بیان کرد: سال گذشته در راه های روستایی خراسان جنوبی میزان تلفات جاده ای 24 درصد افزایش یافت که نشانگر این است مردم در این مسیرها احساس امنیت کاذب می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.