جعفر شهامت روز پنجشنبه در بازدید از مرکز مدیریت راههای استان اظهار کرد: این آمار بر اساس مجموع تردد ثبت ‌شده و آخرین اطلاعات دریافتی از 52 تردد شمار فعال بدست آمده است.
وی ادامه داد: همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در جاده های استان 18درصد و اوج تردد وسایل نقلیه بین ساعات 17 تا 18 صورت گرفته است.
وی گفت: محور بیرجند- سربیشه ، فردوس - بشرویه و بیرجند- قاین بیشترین تردد خودروها را در ایام نوروز داشته اند که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب ‌تری را تا پایان سفر های نوروزی انتخاب کنند.
شهامت افزود: در روزهای پایانی نوروز محدودیت های ترافیکی در محور های دیهوک – کرمان ، نائین – خور – طبس و نائین – جندق - دامغان اجرا می شود بدین سبب تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 23 تا 6 صبح روز 12 فروردین ماه در محورهای یاد شده ممنوع خواهد بود.
وی گفت: همچنین این محدودیت ترافیکی در محور یزد – طبس با ممنوع بودن تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت هشت تا 22 اعمال می شود.
وی یادآور شد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در 13 نوروز در تمامی محورهای برون شهری کشور ممنوع است.
وی افزود: در حال حاضر 47 سامانه دوربین ثبت تخلف کنترل سرعت در راههای مواصلاتی استان فعال و سرعت لحظه ای و میانگین سرعت را محاسبه می کند.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: هم اکنون تمامی راههای استان باز و تردد در محور بیرجند - قاین نیمه سنگین و روان است و از نظر جوی آسمان تمام محور های استان نیمه ابری تا تمام ابری گزارش شده است.
شهامت ادامه داد: هموطنان می توانند برای اطلاع بیشتر از وضعیت راههای استان و کشور با شماره تلفن‌ گویای 141 و شماره تلفن ثابت 02188925252 - 32342076 - 056 که به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی و اطلاع رسانی است تماس بگیرند.
وی گفت: مردم می توانند با ارسال کد شهر مبدأ و کد شهر مقصد به سامانه پیام کوتاه 1000141 از آخرین وضعیت راههای مورد نظر و مسافت بین شهرها اطلاع یابند و یا برای آگاهی بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت راه های کشور به نشانی www.141.ir مراجعه کنند.
خراسان جنوبی در مسیر زایران 15استان جنوب و غرب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.
این استان با 151هزار کیلومترمربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی ایران است و طول راه های آن بیش از 17هزار کیلومتر است.
6054* خبرنگار و انتشار دهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.