محمد ابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حضور حدود 45 میلیون ایرانی ها در پای صندوق های اخذ رای برای تعیین سرنوشت، نکته های زیادی در درون خود دارد که نمونه آن افزایش سرمایه های اجتماعی و فراهم بودن فضا برای حضور تمامی جریان های سیاسی برای بیان دیدگاه خود از طریق صندوق ها است.
وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات تمامی جریان های داخل نظام حضور یافتند و تحریم نکردند همچنین منتقدان نظام مردم را به حضور در پای صندوق های اخذ رای ترغیب کردند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهارکرد: اگر نعمت حضور و مشارکت مردم در این عرصه ها نبود نمی توانستیم چنین امنیتی را در کشور برقرار کنیم.
الهی تبار افزود: همانگونه که رهبری فرزانه انقلاب فرمودند پیروز این انتخابات، نظام اسلامی و مردم بودند که مشارکت حداکثری در انتخابات داشتند.
وی اضافه کرد: انتخابات مظهر ارایه راهبردها و سیاست های مختلف است تا مردم بر مبنای برنامه نامزدها فرد مورد تائید خود را انتخاب کنند و رای اکثریت به معنای این است که منتخب مردم رییس جمهوری همه مردم است.
رئیس ستاد انتخابات همدان گفت: با وجود تمامی کمبودها و سختی ها دوباره این دولت مورد وثوق مردم قرار گرفت و امروز حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری 100 درصد ملت ایران است.
الهی تبار بیان کرد: 951 هزار و 203 نفر در پای صندوق های اخذ رای همدان حاضر شدند که نسبت به آخرین مرحله برگزاری انتخابات در کشور میزان حضور 100 هزار نفر افزایش داشته است.
وی با ذکر اینکه 28 هزار و 990 آرای باطله معادل سه درصد مجموع آرا را داشته ایم افزود: میزان آرای صحیح دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همدان 922 هزار و 213 رای بوده است.
وی اضافه کرد: 73.8 درصد مردم همدان در انتخابات ریاست جمهور شرکت کردند که مناطق شهری 59 درصد و روستایی 41 درصد کل آرا را به خود اختصاص دادند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهارکرد: بیشترین میزان مشارکت با 82.8 درصد متعلق به شهرستان تویسرکان و در ادامه شهرستانهای بهار و رزن است.
الهی تبار افزود: در سطح شهرهای استان همدان بیشترین گرایش به حجت الاسلام روحانی و در سطح روستاها بیشترین آرا متعلق به حجت الاسلام رییسی بوده است.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان مشارکت در بین شهرهای استان متعلق به اسدآباد با 79.5 درصد است و گروه سنی 26 تا 35 سال با 215 هزار نفر بیشترین میزان حاضران در پای صندوق های اخذ رای بودند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهارکرد: 211 نفر از افراد مسن بالای 96 سال در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.
الهی تبار میزان مشارکت بانوان در این دوره از انتخابات را بیشتر از آقایان دانست و گفت: 54 درصد از مشارکت کنندگان در این دوره از انتخابات بانوان و 46 درصد آقایان بوده اند.
وی با ذکر اینکه کشور از این حجم حضور در انتخابات غافلگیر شد بیان کرد: شورای نگهبان اعلام کرد آرایی که بعد از ساعت 12 شب اخذ شود چون وارد روز جمعه شده قابل قبول نیست.
وی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای این دوره از انتخابات الکترونیکی شدن تمامی مراحل انتخابات در برخی از مناطق بود که منجر به کاهش دغدعه های امنیتی و حل مسایل مطروحه فاقد وجاهت شد.
معاون استاندار همدان بیان کرد: در جریان تبلیغات انتخاباتی 30 تن برای تبلیغ حجت الاسلام رئیسی در همدان حضور یافته و سخنرانی کردند ولی برای رئیس جمهور منتخب 14 تن حاضر شدند و سخنرانی 6 تن لغو شد.
وی افزود: در حالیکه به فرمانداران اعلام شده بود افرادی که محکومیت قضایی دارند نمی توانند سخنرانی کنند ولی برخی مواقع با وجود نداشتن محکومیتی، از سخنرانی آنها توسط نهادهای مربوطه جلوگیری شد.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهارکرد: پلمپ کردن ستاد داوطلبان انتخابات با توجه به چالش زا بودن یک بحث ملی است با این وجود ستاد حجت الاسلام روحانی در شهر همدان پلمپ شد.
الهی تبار تصریح کرد: در اقدامی غیرمنتظره یکی از معاونان فرماندار در داخل شعب بازداشت شد در حالیکه اعضای شعب انجام ندادن تخلف توسط این فرد را به صورت مکتوب اعلام کردند.
به گزارش ایرنا وی افزود: بسیاری از اعضای ستاد انتخابات روحانی در جریان تبلیغات احضار شدند و پیوسته به آنها تذکر می دادند.
وی اضافه کرد: با وجود بیشترین میزان تخریب دولت مستقر ولی حجت الاسلام روحانی 57 درصد آرای کشور را به خود اختصاص داد که این آمار نسبت به دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری نیز افزایش داشته است.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: در سطح انتخابات ریاست جمهوری شکایتی نبوده ولی در زمینه انتخابات شوراها 134 مورد شکایت به هیات های اجرایی در سطح فرمانداری و بخشداری رسیده است.
وی توجه نکردن به کد نامزدها، ساکن نبودن رای دهندگان در محل اخذ رای، خرید و فروش رای، دادن نهار و شام برای کسب آرای بیشتر و قطع و وصل شدن سیستم الکترونیکی را عمده مولفه های مطرح شده از سوی شاکیان دانست.

**بازداشت دبیر حزب مردم سالاری همدان کاری نادرست بود
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهارکرد: بازداشت جواد گیاه شناس عضو علی البدل شورای شهر همدان و دبیر حزب مردم سالاری کاری نادرست بود.
الهی تبار افزود: این اقدام به گونه ای بود که حتی رئیس دانشگاه آزاد و عضو هیات امنای این دانشگاه نسبت به این اقدام معترض بودند.
وی اضافه کرد: در یک جلسه دورهمی که کمتر از 15 تن حضور داشتند یک بحث آکادمیک مطرح شده که حتی در صورت نادرست بودن آن نباید منکر و خبر نادرست رسانه ای و علنی می شد.
وی اضافه کرد: اینگونه مباحث یک دیدگاه نظری است و شهید مطهری در این گونه مباحث معتقد بود که باید نظر و عقاید افراد سکولار و سوسیالیست را با فراهم کردن بسترهایی شنید.
معاون استاندار همدان تاکید کرد: اینگونه اقدامات سلبی موجب می شود که افراد به راحتی نتوانند دیدگاههای خود را مطرح کنند در صورتی که مباحث طلبگی در حوزه های علمیه در زمینه اصول دین، توحید و معاد بحث می شود.
به گزارش ایرنا الهی تبار گفت: جواده گیاه شناس فردی مسلمان و دین دار است و نباید با وی اینگونه برخورد می شد.
وی تاکید کرد: نماد حرکت جمهوری اسلامی عدالت است و اقدام تمامی مسئولان نظام باید بر مبنای عدالت باشد.
وی اضافه کرد: عدالت در گفتار و رفتار و برخورد شایسته از منویات و مطالبات نظام اسلامی و امام راحل بوده است و وجدان عمومی جامعه بر این مبنا قضاوت می کند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.