به گزارش ایرنا، ' مرتضی مبلغ ' سه شنبه شب در مراسم جشن پیروزی حسن روحانی و لیست شهر امید در سالن ورزشی پیروزی اصفهان، افزود: اکنون ملت ایران به خاطر این انتخاب به ملت آمریکا فخر می فروشد.
وی اضافه کرد: ملت آمریکا سال گذشته در انتخابات اخیر ریاست جمهوری خود، اسیر شعارهای عوام پسند و پوپولیستی شد اما ملت بزرگ ایران در انتخابات ریاست جمهوری نه تنها اسیر پوپولیسم نشد بلکه به عقلانیت، امید، صبوری، آرامش و تداوم اصلاح امور خود رای داد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: ملت ایران در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نشان داد که پس از 14 دهه باخرد تصمیم می گیرد.
وی افزود: با اینکه هزاران رسانه، مشغول تحریف افکار عمومی ایران علیه دولت دکتر روحانی بود اما ملت ایران نشان داد که امپراطوری های رسانه ای نمی تواند فکرش را تسخیر کند و فرهیختگی ایرانیان را به رخ جهانیان کشید.
مبلغ ادامه داد: ملت ایران با رای خود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری از رئیس جمهوری منتخب خواست که به حقوق شهروندی پایبند بماند و پاسدار آزادی بیان در کشور باشد.
وی افزود: ملت با اعتماد دوباره به دکتر روحانی به استمرار برنامه های او رای داد و از او خواست که دولتمردان برای رونق اقتصادی، کاهش بیکاری، افزایش تولید ، جذب سرمایه گذاری خارجی، تعامل با جهانیان با حفط عزت ملی، ارتقای ایران در سطح بین الملل و پرهیز از رفتارهای انزواگر تلاش کنند.
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: ملت با انتخاب خود این پیام را به مسئولان داد که دوست ندارند ایران به کمیته امداد تبدیل شود و دولت باید در زمینه توانمند سازی قشر ضعیف جامعه و کمک به افراد کم درآمد با فراهم نمودن زمینه شغل پایدار و عزتمندانه اقدام کند.
وی افزود: ملت ایران خواستار پایان بخشیدن به تخریب های بی پایان شد و از رئیس جمهوری منتخب خواست که با همکاری سایر قوا و مقامات کشور به حصر و بگیر و ببنند و بد اخلاقی هایی که در شان ملت ایران پایان دهد.
مبلغ اظهارکرد: ملت ایران در انتخابات اخیر اعلام کرد که ارزش های دینی و مقدسات را گرامی می دارد و اجازه نخواهد داد عده ای با مقاصد سیاسی و حزبی خود، ارزش های دینی و مقدسات آنها را ملعبه ای برای دست یابی به اهداف سیاسی و گروهی کنند.
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در ادامه با بیان اینکه پس از رقابت اکنون زمان رفاقت فرا رسیده است، تصریح کرد: یکی از برجسته ترین شعارهای اصلاح طلبان، ' زنده باد مخالف من ' است.
وی افزود: ما اصلاح طلبان، جناح رقیب را نیز توانمند می خواهیم و گرچه اختلاف نظرهای سیاسی با آنها داریم اما آنها را شهروند جمهوری اسلامی ایران می دانیم و اجازه نخواهیم داد به هیچیک از شهروندان جمهوری اسلامی هتک حرمت شود.
مبلغ افزود: خواسته ما از جناح رقیب این است که در فضای رقابت سیاسی، سیاه نمایی نکنند و راهبرد خود برای پیروزی را از سیاه نمایی و تخریب به برنامه محوری و ارائه برنامه برای اداره کشور تغییر دهند.
وی بیان کرد: از جناح رقیب می خواهیم؛ تندروهایی که در بدنه جریان خود برای دست یابی به اهداف سیاسی براحتی اخلاق را زیر پا می گذارند را توجیه و آنها را از این بی اخلاقی ها نجات دهند تا زمینه هم افزایی بیشتر برای نظام و کشور فراهم شود.
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: روز رفاقت و آشتی ملی فرا رسیده است و باید زمینه برای گفت و گو و همزیستی مسالمت آمیز جریان های سیاسی برای پیشرفت و اعتلای کشور فراهم شود.
وی در پایان خطاب به رئیس جمهوری منتخب و اعضای منتخب شوراهای شهر و روستا گفت: مردم برای نظام جمهوری اسلامی ایران و شما سنگ تمام گذاشتند و اکنون نوبت شماست که با تلاش و اتخاذ راهبردهای صحیح و خردمندانه، پاسخ محبت ملت را بدهید.
مبلغ ادامه داد: مردم انتظار دارند، دولت همچنین شوراهای شهر و روستای مقتدر و شجاع تشکیل شود و انتظارات ملت را برآورده سازد.
هزاران نفر از مردم اصفهان سه شنبه شب با حضور در سالن پیروزی این شهر، پیروزی مجدد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را همزمان با شب سالروز فتح خرمهشر جشن گرفتند.
ر نتیجه انجام انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه 29 اردیبهشت سالجاری در شهرستان اصفهان، جمع آرای مأخوذه یک میلیون و 16 هزار و 192 رای بود.
از آرای ماخوذه در شهرستان اصفهان، حسن روحانی با 611 هزار و 196 رای حائز بیشترین آرا ( 60 درصد ) شد.
سید ابراهیم رئیس الساداتی نیز با 356 هزار و 177 رای حدود 35 درصد آرا را به دست آورد.
سید مصطفی آقامیرسلیم با 13 هزار و 58 رای حدود 1.28 درصد و سید مصطفی هاشمی طبا با 6 هزار و 446 رای حدود 0.63 درصد کل آرای ماخوذه در انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اصفهان را کسب کردند.
در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران روحانی از میان 41 میلیون رای بیش از 23 میلیون رای کسب کرد و برای ابراهیم رئیسی دیگر نامزد هم بیش از 15 میلیون رای به صندوق ها انداخته شد.
2093 ** خبرنگار: اصغر دواتگر - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.