به گزارش ایرنا شهر را هیجانی شگرف فرا گرفته، گویی همهمه ای در میان مردمان دیار الوند آنها را از خانه و کاشانه به بیرون آورده است، کمتر افرادی را تنها می بینی ، در گوشه گوشه شهر تجمع افراد توجه هرکسی را به خود جلب می کند.
کمی نزدیکتر که می شوی تجمع مردم در شعب اخذ رای را می بینی که صف های طویل را تشکیل داده و هرکسی با شناسنامه ای در دست آمده تا در سرنوشت کشورش سهیم باشد و آنها می دانند حتی یک رای نیز اثر گذار است.
'جذب حداکثری و دفع حداقلی' شعاری است که هر شهروندی با خود عهد بسته با آن همه را به شرکت در انتخابات دعوت کند و در این بین حضور زنان و مردان کهنسال و خموده ای به چشم میخورد که همچنان نسبت به کشورشان احساس وظیفه کرده و با قلبی آکنده از امید به زندگی ، امید به آینده بهتر و امید به فردایی بهتر در صف رای دهندگان قرارگرفتند.
در حالی که در صف رای دهندگان ایستاده بودم، گفت و گوی پیرمردی خموده با چند جوان توجهم را به خود جلب کرد، نزدیکتر که رفتم لرزش دستانش به وضوح به چشم می خورد، جمله جالبی بر زبان آورد: توقع من از رئیس جمهوری نباید برای بهبود وضعیت مالی خود باشد، بلکه بهبود وضعیت کشورم را از او مطالبه می کنم.
همچنان که به او می نگریستم لبخندی بر لبانش نقش بست و گفت: نخند ، من سیاهی و سفیدی زیادی را در زندگی چشیده و امروز خرسندم در ایرانی سرافراز و سربلند زندگی می کنم.
وی ادامه داد: امروز آمده ام برای آنکه میهن اسلامی ام سربلند باقی بماند و آمده ام تا ایرانی آباد را برای فرزندانم رقم بزنم.
در انتهای صف جوانانی در کنار یکدیگر ایستاده بودند و بر سر کاندیدای منتخب خود با یکدیگر بحث می کردند و چه زیبا بود که این مباحثه با رعایت اصول اخلاق و احترام متقابل انجام می شد و هدفی مشترک که در آن ایرانی آباد و سربلند به چشم می خورد.
در این بین یک رای اولی نیز به صف اضافه شد که با پدرش بر سر اینکه به چه کسی رای می دهد اختلاف نظر داشت و گفت: ما در ایرانی زندگی می کنیم که در آن دموکراسی حاکم است و رای هرکسی برای او ارزشمند، پدرم دموکراسی را برای من حفظ کن.
موضوع مهم دیگری که توجهم را جلب کرد تعداد بالای زنان ایستاده در صف بود و باز هم گویی این بار هم زنان پیشتاز هستند.
دمای هوای همدان امروز نسبت به روزهای گذشته افزایش نسبی داشته اما این موضوع مانع از حضور زنان انقلابی همدان نشده است.
دختری نیز در این ارتباط گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که امنیت در آن حاکم است و زنان در عرصه های مختلف حضوری فعال دارند.
وی اعلام کرد: امروز برای شرکت در انتخابات آمده ام تا امنیت و آرامش زیر سایه رهبر معظم انقلاب در کشور حاکم باشد.
گفتنی است انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در حدود یک هزار و 370 شعبه اخذ رای در استان همدان آغاز شد و 20 هزار نفر کار اجرایی انتخابات را عهده دار هستند.
طبق آخرین آمار دریافتی از سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 288 هزار نفر معادل 74 درصد مردم استان همدان شرایط لازم برای حضور در پای صندوق های رای دارند که حدود 34هزار و 600 نفر در این استان رای اولی هستند و برای اولین بار در انتخابات 29 اردیبهشت ماه در انتخابات حضور می یابند.
7523/1181
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.