به گزارش ایرنا ابطحی شامگاه پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد اسلامی در جمع مسوولان رسانه های جمعی استان همدان افزود: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی تاکید کرد: ضرورت توجه به شعار محوری اطلاعات در ابعاد مختلف انتخابات از جمله قوانین برگزاری انتخابات، مجریان انتخابات، نامزدهای انتخابات و ستادهای تبلغیاتی نامزدها تاکید شده تا تلاش ها در راستای مشارکت حداکثری باشد.
وی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری 'مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به نظام جمهوری اسلامی و دولت مستقر در نظام اسلامی قدرت می دهد و نقش بازدارندگی در برابر توطئه های دشمن را دارد'.
وی از فعالان در عرصه مطبوعات و رسانه ها خواست تا در راستای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای تلاش و کمک کنند.
مدیرکل اطلاعات استان همدان از رسانه ها خواست به طور جدی از انتشار هر متن و خبری که به حضور حداکثری مردم در انتخابات خدشه وارد می کند، پرهیر کنند.
ابطحی تاکید کرد: هم اینک مهمترین و اصلی ترین وظیفه همه افراد تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

** 95 درصد فعالیت های اداره کل اطلاعات همدان معطوف به پیشگیری است
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار یک حکومت دینی بعد از حکومت ائمه معصوم (ع) تشکیل شد و به موازات همه ملزومات یک حکومت دینی تشکیل شد.
مدیر کل اطلاعات همدان افزود: وجود یک دستگاه اطلاعاتی در یک جامعه دینی یکی از ملزومات تشکیل جامعه اسلامی است هر چند کارهای اطلاعتی از دیر باز در جامعه بشری بوده است.
ابطحی اضافه کرد: بفرموده حضرت علی (ع) 'بدترین وطن ها، وطنی است که اقامت کنندگان آن در امنیت نباشند' که با تلاش دستگاه اطلاعاتی ملت ایران در یک اقامتگاه امن زندگی می کنند.
مدیر کل اطلاعات استان همدان بیان کرد: با گذر از عمر وزارت اطلاعات بر اعتماد عمومی مسئولان و مردم به این دستگاه اطلاعاتی افزوده شده است.
وی تاکید کرد: وزارت اطلاعات باید چشم بینا و گوش شنوای نظام اسلامی باشد بنابراین رویکرد اطلاعات استان همدان بر سه محور اشرافیت اطلاعاتی بر موضوعات محوله، برآورد اطلاعاتی پیش بینی و هشدار دهی و پیشگیری و صیانت از همه دارایی های نظام تعریف شده است.
وی افزود: باتوجه به اهمیت پیش بینی و پیشگیری نسبت به درمان ، رویکرد وزارت اطلاعات پیشگیری بوده تا کارمندی در فرایند فعالیت دچار ضعف نشود.
مدیرکل اطلاعات استان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه برای این مجموعه دستگیری افراد امری خوشایند نیست بنابراین 95 درصد از فعالیت های این اداره کل معطوف بر پیشگیری، هشدار و تذکر به مخاطبان است.
ابطحی بیان کرد: با وجود اینکه در هیچ شرایطی قائل به برخورد با افراد نیستیم ولی در مواقعی برخورد لازمه انجام کار است و در صورت ضرورت مقتدرانه برخورد می شود.
وی گفت: مبارزه با انواع تروریسم و خرابکاری، مقابله با جاسوسی، نفوذ ، مبارزه با مفاسد کلان و ساختاری و مبارزه با جنگ سایبری دشمن از دیگر رویکردهای اصلی اداره کل اطلاعات است.
مدیرکل اطلاعات استان همدان با ذکر اینکه این اداره کل با مردم و برای مردم است افزود: این اداره کل در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی رویکرد صیانتی را پیش گرفته و تمامی تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) صیانت از نقش آفرینان این حوزه ها است.
ابطحی اضافه کرد: بر این اساس اداره کل اطلاعات همواره نشست هایی با اساتید دانشگاه، دانشجویان، احزاب رسمی داخلی برگزار کرده و تعامل مطلوب با تمامی حوزه ها دارد.
وی بیان کرد: در این نشست ها دیدگاه ها، دغدغه ها و انتظارات احزاب، اساتید و دانشجویان را می شنویم همچنین در سایه تعامل خواسته های مجموعه اطلاعات را به آنها منتقل می کنیم.
مدیرکل اطلاعات استان همدان گفت: با توجه به تعامل نزدیک روحانیون با توده مردم و حضور آنان در بین اقشار مختلف نشست هایی نیز با روحانیون برگزار شده و در این راستا همایش روحانیون توسط اداره کل اطلاعات در سال 95 برگزار شد.

** کارنامه درخشان اطلاعات همدان در سال 95
وی به بیان عملکرد این مجموعه در سال 95 پرداخت و گفت: اداره کل اطلاعات در سال گذشته کمترین برخورد سخت را داشته و بیشتر اقدام به ارشاد و تذکر کرده است.
مدیرکل اطلاعات استان همدان اظهار کرد: تیم های اطلاعاتی سال گذشته موفق به شناسایی و برخورد با باند جعل اسناد دولتی شدند و همچنین با رصد فضای مجازی با هنجار شکنان برخورد شد.
ابطحی افزود: در حوزه امنیت داخلی استان همدان تعدای از مرتبطان به گروهک های تکفیری که تحت تاثیر تبلیغات مسموم رسانه های مختلف خارجی قرار گرفته بودند شناسایی، احضار، توجیه و ارشاد شدند.
وی بیان کرد: کارشناسان اداره کل اطلاعات هشدارهای لازم را به این افراد داده و واقعیت های پشت پرده این تبلیغات نادرست را برای آنها تشریح کردند که این اقدام منجر به پذیرش اشتباه از سوی بسیاری از آنان شد.
مدیر کل اطلاعات استان همدان اضافه کرد: تمامی فعالیت های گروه های ضد انقلاب در این استان رصد و عوامل شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: آنها اقدام به شعارنویسی در سطح استان، نصب برچسب هایی حاوی شعارهای ضد انقلابی بر روی آیفون های درب منازل و نوشتن شعار بر روی اسکناس می کردند.
وی اظهارکرد: همچنین پویشی تحت عنوان 'بازگشت شاه جاویدان' در فضای مجازی راه اندازی شده بود که با تبلیغات منفی عده ای از جوانان را به خود جلب کرده بودند که عوامل آن شناسایی شدند.
مدیرکل اطلاعات همدان بیان کرد: در حوزه مواد مخدر با اشرافیت اطلاعاتی و ارائه آمار و اطلاعات به پلیس مبارزه با مواد مخدر 700 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده و برخوردهای خوبی با شبکه های مواد مخدر صنعتی در استان صورت گرفته است.
ابطحی در زمینه فعالیت این اداره کل در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی توضیح داد: یک شبکه توزیع سوخت قاچاق سال گذشته شناسایی شد که این شبکه اقدام به قاچاق 15 میلیون لیتر سوخت گازوئیل و نفت سفید به ارزش 181 میلیارد ریال کرده بود.
مدیر کل اطلاعات استان همدان افزود: عوامل این شبکه قاچاق همچنین اقدام به تولید غیر قانونی 120 میلیون لیتر روغن 110 به ارزش 87 میلیارد ریال و توزیع آن در سطح بازار کرده بودند.
وی اظهار کرد: در حوزه قاچاق ارز پس از کشف یک محموله و تحویل پرونده از سوی تعزیرات حکومتی به اداره اطلاعات موضوع پیگیری شد.
وی بیان کرد: 100 تن در جریان بررسی این پرونده شناسایی و دستگیر شدند که تنها سه تن از این افراد 270 میلیارد ریال جریمه شدند.
مدیرکل اطلاعات همدان بیان کرد: پرونده ای در زمینه کلاهبرداری جمعی و گروهی نیز تشکیل شده مبنی بر اینکه افرادی برای دریافت مجوز حفر چاه آب و رفع انسداد آن از کشاورزان 6 میلیارد ریال پول دریافت کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.
ابطحی افزود: اقدامات مناسبی برای جلوگیری از پولشویی و فرار مالیاتی توسط اداره کل اطلاعات همدان انجام شده و تنها در حوزه جلوگیری از فرار مالیاتی پنج هزار پایه جدید مالیاتی سال گذشته در استان همدان ایجاد شد.
مدیرکل اطلاعات استان همدان اضافه کرد: پس از درآمد حاصل از فروش نفت مهمترین منبع درآمدی کشور مالیات است که در این حوزه سال گذشته 280 میلیارد ریال مالیات جدید کشف و در اختیار دستگاه مربوطه قرار گرفت.
به گزارش ایرنا ابطحی یادآوری کرد: نحوه ارتباط ادارات، کارکنان دولتی و خصوصی و مردم با بیگانگان بسیار برای امنیت کشور مهم است.
وی تاکید کرد: هم اینک یک هجمه بی سابقه جاسوسی علیه کشورمان در حال رقم خوردن است که در تاریخ کشور بی سابقه بوده است.
مدیرکل اطلاعات همدان افزود: در حال حاضر یک ناتوی اطلاعاتی علیه امنیت ملت ایران شکل گرفته است که در این راستا باید چند مولفه را جدی گرفت.
ابطحی افزود: حتی در ساده ترین ارتباط با بیگانگان باید با چشم باز عمل کرده البته این به معنای هراس داشتن در تعامل و ارتباط با بیگانگان نیست.
وی اضافه کرد: ملت ایران به ویژه مردم همدان به میهمان نوازی شهره هستند ولی در میهمان نوازی از اتباع خارجی باید کاملا هوشیار بود.

** برخورد با عناصر داعش در همدان
مدیرکل اطلاعات همدان با ذکر اینکه در برخورد با گروه های تکفیری اقدامات خوبی انجام شده است گفت: یک تیم عملیاتی داعش قصد خرابکاری در نماز جمعه تهران در 22 بهمن سال گذشته را داشتند.
وی اضافه کرد: بخشی از اعضای این تیم در تهران مستقر بوده و بخش دیگر از غرب کشور و از مسیر همدان قصد عزیمت به سمت تهران پیوستن به این تیم خرابکاری را داشتند که شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: همچنین در فروردین ماه سال 95 یکی از عناصر وابسته به گروهک تکفیری در همدان شناسایی و توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.
مدیرکل اطلاعات همدان تصریح کرد: تیم های این اداره کل سال گذشته هسته حزب کمونیست کارگری را در این استان شناسایی و منهدم کردند.
روز نیمه شعبان و میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی (عج) به نام سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است و برنامه هفته سربازان گمنام از 15 تا 22 اردیبهشت برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.