نماینده مجلس ششم گفت: معتقدم شرکت نکردن رأی خاکستری‌ها در انتخابات و رأی ندادن به‌منزله حمایت و رأی دادن به آن چیزی است که نسبت به آن معترضید.

به گزارش ایلنا؛ داوود سلیمانی در جمع جوانان حامی دکتر روحانی در اصفهان گفت: در هر دوره از انتخابات گروهی از شهروندان به دلایل گوناگون از جمله نارضایی از وضعیت حاکم روحیه پژمرده‌ای دارند و نمی‌خواهند که در انتخابات شرکت کنند. گروهی که از آنها به عنوان رأی خاکستری یا رأی خاموش نام‌برده می‌شود. این افراد واجد شرایط رأی دادن هستند اما تمایل به شرکت در انتخابات ندارند.

وی افزود: روی سخن من با رأی خاکستری‌ها است؛ معتقدم شرکت نکردن شما در انتخابات و رأی ندادن به‌ منزله حمایت و رأی دادن به آن چیزی است که نسبت به آن معترضید.

نماینده مجلس ششم ادامه داد: امروز گروهی از جوانان به دلیل مسائل اقتصادی از وضعیت ناراضی هستند و عنوان می‌کنند، رأی نخواهند داد چرا که به اصلاح امور توسط دولت اعتقادی ندارند. این گروه با رأی ندادن و مشارکت نکردن در انتخابات درواقع رأی به تفکری می‌دهند که نسبت به عملکرد آن معترضند.

سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور همه طیف‌ها و جناح‌های سیاسی معتقدند که هشت سال دولت احمدی‌نژاد در اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، فرهنگ و سایر مسائل خوب عمل‌نکرده است، از سوی دیگر همگی خواهان بهبود وضع موجود هستیم. پس اگر در این شرایط رأی ندهیم درواقع فرصت را فراهم می‌کنیم تا گروهی که نسبت به عملکرد آنها ناراضی هستیم دوباره در قدرت قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: این انتخابات نه برای اینکه آقای روحانی آمده بلکه این انتخابات با نگاه ملی فارغ از اینکه شما چه اصلاح‌طلب چه اصول‌گرا باشید مهم است، مملکت مورد هجمه قرارگرفته و در حال نابود شدن است.

این فعال سیاسی گفت: هشت سال کشور شخم زده‌شده، هشت سال کشور با تحریم دست‌به‌گریبان بود، مرزهای کشور به دلیل کاغذ پاره‌ها بسته بود، تورم 36 تا 38 درصد، رشد منفی 7 درصدی و اشتغال 650 هزارنفری در طول هشت سال سبب شد تا آقای روحانی برای حمایت از منافع ملی وارد عرصه انتخابات شود. هشت سال دهان مردم بسته شد و رسانه‌ها کور شدند. این سبب شد تا نظارت جامعه کاهش پیدا کند و دولت هر کاری خواست انجام داد.

سلیمانی اظهار کرد: می‌گویند این دولت لیبرال است، لیبرال را این‌گونه معنا می‌کند، با طعنه که دولت روحانی گوش‌به‌فرمان کدخدا است. کدخدا یعنی امریکا چرا چون برجام را به نتیجه رسانده است. نمی‌گویند برجام چه کرده است. می‌گویند در برجام شما به دشمن امتیاز دادید اما نمی‌گویند چه امتیازهایی گرفته‌شده است. فراموش نکنیم مذاکره برد – برد است. از غنی‌سازی 20 درصدی گذشتیم اما اصل غنی‌سازی مشروع و قانونی را گرفتیم.

وی اضافه کرد: برجام مذاکره با یک کشور عادی مثل ترکیه، پاکستان و افغانستان نبود که بتوانیم از قدرت نظامی استفاده کنیم. مذاکره با شش قدرت برتر جهان بود. با وجود هفت قطعنامه فراموش نکنیم همه کشورهای دیگر مانند عراق و لیبی که زیر ماده هفت ‌بند ب سازمان ملل رفتن تنها با فروپاشی و جنگ بیرون آمدند.

نماینده مجلس ششم تصریح کرد: فقط سپهبد و فرمانده میدان جنگ و فرمانده نظامی نیست که پیروزی کسب می‌کند گاهی یک افسر ارشد دیپلماسی به اسم ظریف پیروزی می‌آورد و کشور را از وضعیت نفت در مقابل غذا و دارو خارج و سایه جنگ را دور می‌کند.

سلیمانی گفت: اصلاح‌طلبان دیدند منافع ملی بالاتر از منافع حزبی و جناحی است. کشور در حال نابودی است وگرنه امثال آقای خاتمی نگاهشان به امور دنیوی و قدرت نیست. شاهد، اینکه هشت سال در حکومت بودند، ذره و قرانی برای خودشان برنداشتند.

وی افزود: شمای که می‌گویید رأی نمی‌دهیم و رأی خاکستری هستید، شما که می‌گویید تغییری اتفاق نیفتاده شما شیب کاهش تورم از 38 درصد به 11 درصد را نمی‌بینید، تورم 11 درصد هم خوب نیست اما باید مقایسه کرد. گروهی می‌گوید این دولت لیبرال است اگر این‌گونه فعالیت اقتصادی لیبرال است پس زنده‌باد لیبرال. چرا دستاوردهای دولت لیبرال در حوزه سیاست را قبول دارید اما در اقتصاد لیبرال بودن را قبول ندارید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.