سرهنگ پاسدار شهرام صادقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال درخواست استانداری و سپاه خوزستان، تیمی از بسیجیان توانمند در امر نقشه برداری اقدام به شناسایی و ارزیابی 25 هکتار از کانون های ریزگرد در این استان کرد.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: با همکاری بسیج و نیروهای بومی و محلی در 25 هکتار بیش از 6 هزار اصله نهال غرس شد.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط این منطقه، نهالی به نام 'شورگز' که سازگار با شرایط محیطی و آب و هوایی خوزستان است در این 25 هکتار کاشته شد.
رئیس بسیج سازندگی سپاه همدان به تشریح فعالیت های این سازمان در سه بخش عمرانی، جهادی و اقتصادی پرداخت و گفت: در حوزه عمرانی 71 طرح محرومیت زدایی سال 95 توسط بسیج سازندگی در استان احداث شد.
سرهنگ صادقی افزود: این طرح ها شامل احداث خانه نیازمندان، خانه بهداشت، مسجد، خانه عالم و مرمت مدارس توسط گروه های جهادی است.
وی اضافه کرد: امسال قرار است 26 طرح محرومیت زدایی از محل اعتبار اختصاصی از سوی قرارگاه خاتم اجرایی شود که شامل آبرسانی به روستاها، ساخت سالن ورزشی، ساخت مسجد، خانه عالم، خانه بهداشت و مدرسه می شود.
رئیس بسیج سازندگی سپاه همدان بیان کرد: در حوزه جهادی گروه های مختلف اقشار بسیج در اردوهای یک، سه، هفت و 10 روزه در مناطق محروم حضور یافتند.
سرهنگ صادقی افزود: سال گذشته 2 هزار و 894 دانشجو و 2 هزار و 323 دانش آموز در 70 روستای محروم استان همدان خدمات رسانی کردند.
وی اضافه کرد: متخصصان حوزه کشاورزی نیز با حضور در روستاها فرایند کاشت، داشت و برداشت محصول را به صورت علمی به روستائیان آموزش دادند.
به گزارش ایرنا وی گفت: 125 شبکه بسیج همگام با کشاورز در این استان راه اندازی شده که هر یک از شبکه ها 2 روستا را پوشش می دهند.
وی یادآوری کرد: 127 تیم پزشکی سال گذشته در مناطق محروم حضور یافتند و به صورت رایگان اقدام به ویزیت و درمان بیماران نیازمند کردند.
وی ارائه آموزش های مهارتی به پنج هزار متقاضی و پرداخت 150 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی زودبازده را از دیگر اقدام های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی برشمرد.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت ها و مزیت های موجود در هر شهرستان بسیج سازندگی اقدام به حمایت از فعالان اقتصادی کرده است.
17 اردیبهشت به نام بسیج سازندگی نامگذاری شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.