حبیب مومیوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: تولید فرش دستباف یکی از صنایع کاربردی و پررونق تویسرکان محسوب می شده که بخش قابل توجهی از اهالی شهرستان معیشت و کسب و کار خود را از این راه تامین می‌کردند.

وی تاکید کرد: اکنون و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، احیای صنعت تولید فرش دستباف به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های داخلی شهرستان تویسرکان در دستور کار قرار گرفته است.

مومیوند با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از چهار هزار و 400 بافنده فرش دستباف در شهرستان تویسرکان وجود دارد اذعان کرد: اتحادیه تولید فرش دستباف تویسرکان از سه هزار و 500 عضو برخوردار است.

وی گفت: این آمار نشان از ظرفیت و قابلیت بالای تویسرکان برای بازگشت به تولید پر رونق فرش دستباف و بهبود فضای کسب و کار در این بخش دارد.

فرماندار تویسرکان افزود: اعطای تسهیلات ارزان قیمت، به روز کردن نقشه‌های بافت فرش‌ها مطابق با سلایق بازار فروش، شناسایی و توسعه بازارهای فروش، گسترش آموزش‌های فراگیر و ایجاد کارگاه‌های متعدد در سطح شهرستان از مهمترین برنامه‌ها برای احیا تولید فرش دست باف تویسرکان به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: صنعت تولید فرش دستباف تویسرکان باید به جایگاه اصلی خود و حتی جایگاهی پر رونق‌تر باز گردد و نقش اثر بخش خود در پویایی حوزه اقتصاد و معیشت شهرستان تویسرکان را ایفا کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613883
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.