به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، اسماعیل جبارزاده در بازدید از کارگاه‌های بافت تابلوفرش در شهر سردرود، گفت: بنا داریم با تمرکز ویژه بر روی صنایع دستی و به خصوص صنعت فرش در سال 96، ضمن حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی استان، بسترهای لازم برای میزبانی از گردشگران را در سال 2018 فراهم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تولیدات صنعت فرش استان باید در سال 96 به اوج خود برسد، افزود: امیدواریم که با گشایش‌های ایجاد شده در فضای بین‌المللی و با توانمندی هنرمندان قالی‌باف استان، فرش تبریز مجددا در بازارهای جهانی حضور یابد و بتوانیم بخش عمده‌ای از صادرات خود را به صنعت فرش اختصاص دهیم.
جبارزاده با بیان اینکه سردرود مرکز تولید تابلوفرش در ایران و دنیاست، گفت: برای استفاده بهتر از این ظرفیت کم‌نظیر، مرکز تجارت جهانی تابلوفرش ایران در سردرود باید تا سال 97 آماده بهره‌برداری شود.
استاندار آذربایجان شرقی با حضور در شهر سردرود، از چهار کارگاه بافت تابلوفرش و همچنین مرکز در حال ساخت تابلوفرش ایران در این شهر بازدید و در نشستی با حضور مسئولان و فعالان صنعت فرش در شهرداری سردرود، مسائل و مشکلات صنعت تابلوفرش سردرود را بررسی کرد.
شهر سردرود در 7کیلومتری جنوب تبریز واقع است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار:محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.