حمیدرضا الوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اظهار داشت: بخشی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی براساس توانایی‌ها ظرفیت توانمندسازی در جامعه را دارند که در راستا تمرکز بر آماده‌سازی این گروه هدف در زمینه اشتغال است.

وی افزود: سازمان بهزیستی دستگاهی اجتماعی است و متولی اشتغال نیست و فقط تسهیل‌گر در این زمینه است اما برنامه‌های بهزیستی استان به گونه‌ای تدوین شده که تمام مددجویان فرایند آماده‌سازی شغلی با یک حرفه را طی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: در زمینه گسترش همکاری‌ها و تسهیل فرایند حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فنی و حرفه‌ای رایزنی لازم سده است.

وی گفت: تمام مددجویان مراکز شبانه‌روزی از سن 15 سالگی باید حداقل یک حرفه شغلی را فرا بگیرند و در سنوات بعد تا سن 18 سالگی ضمن فراگیری حرفه مورد علاقه خود به صورت استاد شاگردی به تمرین این حرفه بپردازند.

الوند با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال آماده‌سازی شغلی مددجویان در اولویت قرار گرفته است، تأکید کرد: شیوع و بروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، ایجاد اشتغال و انجام اقدامات پس از ترخیص مددجویان از مراکز کاهش آسیب را امری ضروری کرده است.

وی افزود: با تونمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان می‌توان ضریب بازگشت به اعتیاد را در این افراد کاهش داد چرا که بیکاری و گسترش آسیب‌های اجتماعی با یکدیگر ارتباط مستقیمی دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605589
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.