به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز ظهر امروز در جمع مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: با توجه به میزان پایین بودن نرخ بیکاری در استان سمنان دولت موظف است که نسبت به حفظ و بهبود معضل بیکاری همواره در تلاش و برنامه‌ریزی باشد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» افزود: اولویت اهداف دولت در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جدید با تأمین معیشت مردم، بهبود رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

خباز گفت: با همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان سمنان درصدد تولید اشتغال پایدار و تحقق طرح مهاجرت استانی از استان‌های هم‌جوار به سمنان هستیم. راه‌اندازی معادن و شرکت‌های تولیدی نیمه فعال یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای رونق تولید و اشتغال انجام دهیم.

استاندارسمنان میزان بالای نرخ بیکاری در قشر تحصیل‌کرده را یک معضل اساسی دانست و گفت: اشتغال‌زایی برای افراد تحصیل‌کرده و دارای تخصص در اولویت است و باید به این قشر توجه بیشتری داشت.

خباز با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نسبت به رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری اهتمام ویژه‌ای داشته باشند افزود: احیای معادن نیمه فعال برای سرمایه‌گذاری دارای اهمیت ویژه‌ای است؛ چراکه معادن استان سمنان ظرفیت مطلوبی برای اشتغال‌زایی دارند.

وی با بیان اینکه حمایت از معادن به رونق تولید و اشتغال کمک می‌کند افزود: دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل شدن مراحل اداری و استعلام‌های لازم برای سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی به‌منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بودجه سال 96 برای استان افزایش‌یافته و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی رعایت انصاف و عدالت را در توزیع بودجه در سراسر استان را سرلوحه کار قرار دهند و از فرصت‌های قانونی برای هزینه‌های لازمه استفاده کنند.

وی گفت: انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار خواهد شد و حضور حداکثری مردم در این عرصه حماسه‌ای بزرگ در جهان خلق خواهد کرد.

خباز با تأکید بر اینکه مردم در 29 اردیبهشت سرنوشت کشور را رقم می‌زنند افزود: باید برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم در فضای امن سیاسی و اجتماعی در اولویت مدیران استان سمنان قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605412
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.