به گزارش ایرنا حجت الاسلام موسی حسینی مجد روز چهارشنبه در جشن تجلیل از دانش آموزان برتر اسدآباد افزود: سیدجمال اولین کسی بود که ندای بازگشت به اسلام ناب را سر داد و این مصلح بزرگ سرمنشا تمام درد ها و ضعف های مسلمانان را در فاصله گرفتن از اسلام می دانست.
وی از دانش آموزان خواست: همچون بیدارگر مشرق زمین انقلابی، حق گو و حق طلب باشند.
امام جمعه اسدآباد وجود دانشگاه و حوزه را نشانه فرهنگی بودن مردم دانست و گفت: زادگاه سیدجمال باید در عرصه علمی و فرهنگی در کشور بدرخشد.
حجت الاسلام حسینی مجد بیان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی زمینه تحصیل دانش آموزان و عدالت آموزشی را در شهر و روستا فراهم آورده و هیچ عذر و بهانه ای در راه کسب علم وجود ندارد.
***سیدجمال الدین اسدآبادی الگویی بی نظیر برای دانش آموزان ایران زمین
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین، سیدجمال الدین اسدآبادی را نابغه جهان اسلام دانست و گفت: نه تنها دانش آموزان اسدآبادی بلکه سراسرایران در عرصه علم و دینداری باید سیدجمال را الگوی خود قرار دهند.
اکبر رنجبرزاده اظهار کرد: علم و دانش پایه رشد و بالندگی است و به فرموده سیدجمال الدین اسدآبادی ملتها به علم زنده می شوند.
وی با تاکید بر رشد علمی فرزندان اسدآبادی تصریح کرد: این منطقه سرشار از استعدادهای بی نظیر است و قابلیت پرورش نخبه هایی مانند سیدجمال را دارد.
رنجبرزاده با اشاره به مبارزات آزادی خواهانه و ظلم ستیزی سیدجمال گفت: این مصلح بیدارگر در حدود 2 قرن پیش می زیست اما افکار و آرمان هایش سه قرن پیشتر از خودش بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون پنج دانشگاه و دانشکده در اسدآباد فعایت دارد، خاطرنشان کرد: جهش علمی اسدآباد نشات گرفته از روح و نیت پاک سیدجمال در این آب و خاک است.
نماینده مردم اسدآباد به ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشکده فنی و حرفه ای نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
در این آئین از 77 نفر از دانش آموزان برتر اسدآباد تجلیل شد.
18 اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی در تقویم کشورمان به نام روز بیداری اسلامی نامگذاری شده است.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
1181/7527
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.