چه بسیارند خانواده های نیازمندی که در حوالی خانه و کاشانه ما سکنی گزیده اند اما هرروز بی تفاوت از کنارشان رد می شویم و وظیفه انسانی خود در قبال این افراد را نادیده می گیریم.
حالا وقت آن رسیده که در آستانه سال نو حال و هوای دلمان را صفایی ببخشیم و چه فرصتی بهتر از جشن نیکوکاری تا بتوانیم محبت را با دیگران شریک شویم و دستانمان را سخاوتمندانه به سوی خانواده های نیازمند و آبرومند دراز و با بخشی از اندوخته ماهانه و یا سالانه خود دل کودکان غمگین شهرمان را بهاری کنیم.
جشن نیکوکاری برپا شده و زمان آن فرا رسیده تا غم از رخسار کودکان بینوا، مادران بیمار و پدران تنگدست بزداییم .
امروز جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در مدارس استان همدان آغاز شد تا بذل و بخشش مهربانی از کودکان بزرگ منش این دیار آغاز شود و اندوخته های اندک آنان در قلک های کوچک، کوهی از بخشش و مهربانی بیافریند و این منش ستودنی به دیگر اهالی شهرمان نیز تسری یابد.
جشن نیکوکاری آغاز شد تا همه با هم، لباس نو بر تن نیازمندان شهر و دیارمان بپوشانیم ، آذوقه و مواد غذایی آنها را تامین کنیم و نگذاریم عید را با لباس های کهنه و پاره به نظاره بنشینند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان همدان در این باره گفت: جشن نیکوکاری از جشن های ملی مذهبی به شمارمی رود که هر ساله در آستانه سال نو به منظور جمع آوری کمک های خیران و اهدای این کمک ها به نیازمندان واقعی و خانواده های تحت حمایت کمیته امداد برگزار می شود.
جمشید محمدی افزود: برگزاری جشن نیکوکاری از امروز هجدهم اسفندماه در مدارس استان همدان آغاز شد و روز نوزدهم اسفندماه در میادین اصلی شهر و بیستم اسفندماه نیز در مصلی های نماز جمعه استان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: جشن نیکوکاری امسال به مدت سه روز با هدف جلب مشارکت حداکثری مردم در قالب رایزنی و تعاملات با نیکوکاران، سازمان ها، اداره ها و همچنین برگزاری ستاد و پایگاه های اصلی در شهرستان ها برگزار می شود.
محمدی بیان کرد: تمامی کمک ها و درآمدهای جشن نیکوکاری امسال پیش از سال نو در میان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان توزیع خواهد شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه در جشن نیکوکاری امسال سیاست های حوزه مشارکت های مردمی این نهاد مبنی بر افزایش پایگاه های مستقر در سطح شهرستان ها است گفت: امسال این جشن ملی متناسب با فرهنگ بومی و ظرفیت های محیطی هر شهرستان برگزار خواهد شد.
محمدی با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری پیش رو طرح حامی یابی نیز برای جلب حمایت های خیران از ایتام و خانواده های مشمول طرح محسنین به صورت پررنگ اجرا می شود افزود: برپایی ایستگاه های نقاشی و برگزاری مسابقه های فرهنگی و دینی با حضور مردم از دیگر برنامه این نهاد به شمار می رود که در حاشیه این جشن ملی به اجرا در می آیند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون خانوارهای نیازمند به کمک های جمع آوری شده از جشن نیکوکاری شناسایی شده اند خاطرنشان کرد: تمامی کمک ها و درآمدهای جشن نیکوکاری امسال پیش از سال نو در میان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان توزیع خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان نیز اعلام کرد: 230 هزار پاکت جمع آوری کمک های مردمی بین دانش آموزان همدانی همزمان با گرامیداشت هفته نیکوکاری توزیع شد.
پیمان ترکمانه برگزاری بزرگترین همایش خیران نیکوکار استان و دیدار 550 خیر نیکوکار با ایتام تحت حمایت خود در حسینیه امام (ره) را از دیگر برنامه های هفته نیکوکاری عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 26 هزار خیر در سطح استان همدان به صورت ماهیانه به نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) کمک می کنند و امسال به برکت کمک های صورت گرفته بیش از هزار و 520 میلیارد ریال از محل کمک خیران و تسهیلات بانکی به خانواده های نیازمند پرداخت می شود.
در جشن نیکوکاری سال گذشته مردم استان همدان بیش از 9میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان کمک کرده اند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.