به گزارش ایرنا این دفتر همزمان با مراسم افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال «رایحه رضوی» در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی افتتاح شد.
معاون توسعه و مدیریت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: طبق مصوبات هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) دفاتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در چهار استان افتتاح شد و در سال آینده نیز دفاتر خبرگزاری سایر استان ها آغاز به کار خواهد کرد.
علی اصغر کاراندیش مروستی افزود: استان همدان در زمینه افتتاح دفتر خبرگزاری پیشتاز بوده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: همدان از استان های فرهنگی کشور بوده و از این لحاظ درخشندگی خاصی در کشور دارد.
فاضل عبادی با بیان اینکه وجود بیش از یک هزار و ٧٠٠ اثر تاریخی و طبیعی در استان نشان دهنده ظرفیت بالای فرهنگی و تمدنی همدان است، افزود: مردم همدان، مردمی همواره در صحنه بوده و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن حضوری پررنگ در همه عرصه ها داشته و دارند.
عبادی ادامه داد: ٦٤ تشکل در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای در استان همدان فعالیت دارند و از این تعداد هفت تشکل به صورت رسمی ثبت شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی استان همدان در حوزه فرهنگی فعال و توانمند است، خاطرنشان کرد: بحث توجه به عدالت فرهنگی در استان ما جدی است و اخذ مجوز توسط بیش از یک هزار واحد خصوصی، فعالیت بیش از ٥٦٠ کانون فرهنگی و هنری مساجد و توزیع برنامه های استانی در سطح شهرستان ها، گواه این امر است.
عبادی برگزاری برنامه های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان را از دیگر فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برشمرد و گفت: هدف ما این است که همدان را به پایلوت برنامه های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان تبدیل کنیم.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری*انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.