به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرهنگ غنی مردم سیستان و بلوچستان، تلاش های بسیاری برای معرفی این فرهنگ صورت گرفته به گونه ای که جایگاه این اداره کل از سی و پنجم کشوری در سال 93 به رتبه هفتم در سال 94 ارتقا یافته است.
وی در رابطه با برنامه های فرهنگی هنری اجرایی تا پایان سال در سیستان و بلوچستان گفت: از فردا شب اجرای عمومی تئاتر در فرهنگسرای جوان زاهدان آغاز می شود و تا اردیبهشت سال آینده ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه دومین جشنواره پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان نیز اسفند امسال برگزار خواهد شد گفت: با توجه به اینکه رویکرد اجرای جشنواره ها در تمام شهرستان هاست برای جشنواره پوشاک، شهرستان های خاش و ایرانشهر ظرفیت برگزاری دارند.
وی گفت: همچنین مدنظر است جشنواره موسیقی آواها و نواهای استان در 2 بخش ویژه و آزاد، بهمن امسال در سراوان برگزار شود زیرا یکی از غنی ترین موسیقی های نواحی ایران مربوط به این استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پنجمین دوره فیلم فجر نیز همزمان با سراسر کشور از 16 تا 26 بهمن در تالار مجتمع فرهنگی هنری اشراق استان در زاهدان برگزار می شود.
وی افزود: در این جشنواره مطرح ترین فیلم ها به اجرا در خواهد آمد و از دست اندرکاران فیلم شعله ور که با نگاهی متفاوت با موضوع فرهنگ مردم سیستان اقدام به ساخت فیلم کردند، تجلیل خواهد شد.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب در 24 بهمن، بزرگداشت یکی از شاعران ایرانشهری و هنرمند علی محمد بلوچ در چابهار، برپایی شب شعرهای انقلاب اسلامی، کرسی های تلاوت قرآن کریم، نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی با موضوع انقلاب، برپایی رقابت کتابخوانی مساجد، جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در هزار و 200 کانون مساجد روستایی، کنگره شعر سیستانی در زابل و شعر بلوچستانی در نیکشهر را از جمله برنامه های امسال این نهاد ذکر کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه سال آینده این استان مقصد گردشگران داخلی معرفی شده برای بهار سال 96 اجرای عمومی تئاتر و نمایش های خیابانی و موسیقی های محلی پیش بینی شده است.
وی افزود: همچنین برپایی همایش ملی نقاله و شاهنامه خوانی در سیستان در 25 اردیبهشت همزمان با بزرگداشت فردوسی از دیگر برنامه های سال آینده این نهاد است.
وی گفت: 17 پایگاه خبری مجوز دار در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.