به گزارش ایرنا، سیدابراهیم ابراهیمی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: به منظور سیاست گذاری و شیوه اجرای این هفته والی گنجه علاقه مند به ملاقات با مقام های این استان و امضای تفاهم نامه مشترک است.
وی بر استفاده از ظرفیت بالای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به همین منظور و برای ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری در دستگاه های متولی تشکیل شده است تاکید کرد.
ابراهیمی با بیان اینکه تا زمان حاضر بیش از 30 تفاهم نامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان منعقد شده است، عملیاتی شدن آن ها را خواستار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تاریخ، فرهنگ، دین و مذهب مشترک و تعلقات فرهنگی در حوزه ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد، گفت: هر دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان دارای علایق مشترک زیادی در حوزه های فرهنگی هستند.
محمد محمدپور افزود: آذربایجان شرقی به ویژه تبریز دارای قابلیت بالایی در همکاری های فرهنگی و هنری بوده و از پیشینه ای غنی در این زمینه برخوردار است و گسترش روابط و ترویج گفتمان مشترک در بین دو کشور، بر پایه ارزش های مشترک نقش بسزایی در معرفی این ظرفیت دارد.
وی برای بهره گیری از ظرفیت های انجمن های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه ها و ارائه تولیدات هر دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان با همکاری نهادهای فرهنگی دو کشور اعلام آمادگی کرد.
محمدپور بر لزوم برپایی 2 جانبه هفته های فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان برای آشنایی بیش از پیش 2 ملت با داشته های فرهنگی و هنری همدیگر، تاکید کرد.
وی گفت: برگزاری هفته های فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن جایگاه فرهنگی و هنری کشورها است و فرهیختگان، هنرمندان و اصحاب قلم در طول برگزاری این هفته ها، جلوه هایی از جایگاه هنری و فرهنگی کشور خود را به نمایش می گذارند.
محمدپور، تقویت و گسترش تعاملات میان هنرمندان در رشته های مختلف را از اهداف برپایی هفته های فرهنگی اعلام کرد.
این نشست درخصوص گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری بین استان آذربایجان شرقی از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و شناخت نیازها و سطح کیفی برنامه ها برگزار شد.
گنجه با حدود ۳۱۳٬۳۰۰نفر جمعیت در فاصله حدود 300کیلومتری شمال غربی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان واقع است.
گنجه و تبریز خواهرخوانده هستند و سال گذشته هیاتی سیاسی و اقتصادی به سرپرستی استاندار آذربایجان شرقی به گنجه سفر و در دیدار با والی این شهر زمینه های توسعه همکاری در زمینه های مختلف را بررسی کردند.
خبرنگار: پرویز بابائی** انتشار دهنده: پرویز انصاری
8023/3071

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.