مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: جشنواره کارآفرینی با هدف شناسایی و معرفی الگوهای موفق کارآفرینی در بخش های مختلف و فراهم کردن زمینه های نمونه پروری در بخش های مختلف اقتصادی برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی عنوان کرد و گفت: الگو قرار دادن واحدهای موفق می تواند در توسعه فعالیت های جمعی و حل مشکلات اجتماعی موثر باشد.
وی تصریح کرد: در جشنواره کارآفرینان برتر 184 نفر در سامانه ثبت نام کردند که در مرحله پایانی 20 طرح بازدید و بررسی شد و هشت کارآفرین برتر به رقابتهای کشوری راه یافتند و سه نفر در رقابت های کشوری نیز در مرحله بررسی هستند.
وی ادامه داد: رقابت واحدهای تولیدی در محورهای کارآفرینی اقتصادی و مالی، اشتغال و کارآفرینی، صادرات و ارز آوری، مشارکت در توسعه منطقه ای، کمک به ارتقا رفاه اجتماعی و توانمندی های گروه های اجتماعی بوده است.
رئیس کانون کارآفرینان استان همدان با بیان اینکه کشف فرصت کارآفرینی برعهده کانون است، گفت: این کانون به دلیل نداشتن کارشناس آن گونه که باید موفق عمل نکرده است .
نصرت الله طاقتی احسن افزود: کانون کارآفرینان یک تشکیلات بخش خصوصی است که در چشم انداز برنامه پنجم توسعه دیده شده و بودجه ای ندارد.
وی با اشاره با اینکه کانون کارآفرینان استان همدان تلاش بسیاری در راستای زمینه‌سازی حضور کارآفرینان داشته است، افزود: دولت وظیفه دارد فرصت حضور مردم و کارآفرینان را فراهم کند ولی از سوی دیگر کانون کارآفرینان به دنبال این است که فرصت‌های موجود و بالقوه را کشف و بالفعل کند تا گامی موثر در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی برداشته باشد.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری*انتشار: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.