محمد مهدی مهدوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواستار صرفه جویی و مصرف منطقی و بهینه گاز توسط مردم شد و افزود: با صرفه جویی و کمک و همدلی مردم در سراسر کشور مشکلی در گازرسانی در بخش شمال کشور ایجاد نخواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر گازرسانی به 48 روستا در استان همدان در دست اجرا است افزود: از این تعداد طرح دهه فجر امسال 23 روستا با زیر پوشش قرار دادن 2 هزار و 900 خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: با بهره برداری از این طرح ها تا پایان سال میزان نفوذ گاز در نقاط روستایی این استان افزایش می یابد.
مهدوی افزود: در حال حاضر 100 درصد خانوارهای شهری این استان به غیر از حواشی شهرها که ساخت و ساز غیرمجاز صوت گرفته است، از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه 29 شهر و 962 روستای این استان از نعمت گاز بهره مند هستند اضافه کرد: 98.6 درصد خانوارهای روستایی زیر پوشش شرکت گاز قرار دارند.
وی ادامه داد: استان همدان از نظر ضریب نفوذ در بخش روستایی و شهری (خانگی) از متوسط کشوری بالاتر است و ضریب نفوذ گاز در بخش شهری (خانگی) کشور 91 درصد و روستایی 67 درصد است.
مهدوی میزان مصرف گاز در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون را دو میلیارد و 400 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: مصرف گاز از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان 28 درصد افزایش داشته است.
وی بیشترین مصرف گاز در سال جاری را مربوط به بخش نیروگاهی، سیمان و جایگاه های سی ان جی عنوان کرد و گفت: به منظور آسیب ندیدن تامین گاز در بخش خانگی در کل کشور و استان همدان محدودیت هایی در نیروگاه همدان و کارخانه سیمان ایجاد شده است تا بدون هیچ مشکلی از زمستان امسال گذر کنیم.
در حال حاضر 44 جایگاه سی ان جی، 11 شهرک صنعتی، هفت ناحیه صنعتی و هفت مجتمع گلخانه ای در استان همدان از نعمت گاز برخوردارند.
93 درصد مشترکان شرکت گاز استان همدان خانگی، 35 هزار و 770 مشترک مربوط به واحدهای تجاری و عمومی و 2 هزار و 35 مشترک واحدهای صنعتی و بخش های کشاورزی و تولیدی هستند.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشار: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.