محمد حسین تاجیک روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد گشت ویژه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ، طی بازرسی از مناطق مختلف شهرستان ، 9 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای خورین و جعفرآباد اخوان را شناسایی کردند که احکام تخریب ساخت و ساز غیر مجاز با استناد به تبصره یک و 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی از سوی مقام قضایی صادر شد.
وی گفت : عوامل جهاد کشاورزی شهرسان ورامین با همراهی نمایندگان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب کامل این ساخت و سازهای غیر قانونی اقدام و 25 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی را رفع تصرف کردند.
تاجیک گفت : برخی از سودجویان در اراضی کشاورزی مرغوب شهرستان اقدام به دیوار کشی می کنند که این امر باعث نابودی بخش وسیعی از این اراضی می شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: فروش اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آن موجب از بین رفتن بخش عمده ای از سرمایه ملی می باشد.
تاجیک بیان کرد: اکیپ های گشت و بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی ورامین به طور شبانه روزی در مناطق مختلف این شهرستان حاضر و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تخلیه مصالح ساختمانی در این اراضی برخورد قانونی می کنند.
شهرستان ورامین دارای 80 هزار هکتار زمین کشاورزی است که به دلیل محدودیت منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
خبرنگار : سیدحسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.